Е-търговията промени навиците ни за пазаруване
Клиентите купуват повече, но са и все по-претенциозни
Публикувана: 25 Feb 2018 | 21:17

Глобалните онлайн продажби през 2017 г. са нараснали с над 20% на годишна основа, подкрепени от значителния растеж в Европа и Азия, съобщава консултантската компания Knight Frank в доклада си "Електронната търговия – само на един клик разстояние".

 

Нарастването на електронната търговия на европейския пазар е подкрепено от икономическия растеж, повсеместния достъп до интернет и силната трансгранична търговия между европейските страни. Според експертите от Knight Frank обаче Азия, и по-специално Китай, ще задават тенденциите в електронната търговия в идните години. 19% от китайските потребители вече купуват онлайн всеки ден, а 65% правят това през мобилния си телефон, сочат данните на консултантската компания.

 

В ЕС средно 57% от потребителите на възраст между 16 и 74 години са пазарували онлайн миналата година, като 45% от британците и 40% от германците са купували в интернет поне веднъж седмично.

 

Електронната търговия и потребителите в дигиталната ера

 

Количеството и разнообразието от продукти, които могат да бъдат открити в интернет, наред с все по-краткото време за доставка променят начина, по който пазаруваме. Сайтовете, които предлагат всичко, по всяко време и навсякъде, променят навиците на потребителите, като увеличават вероятността клиентите да купуват повече, но също така повишават очакванията им.

 

Тенденциите вече се оформят не само от марките, но и от нуждите на потребителите. В свят, в който клиентите стават все по-претенциозни, е важно за компаниите да разработват методи за дълготрайни отношения, съветват експертите от Knight Frank.

 

Възможностите, които дигиталният свят предлага на хиперсвързаните потребители, растат главоломно. На този фон марките са принудени не само да се конкурират помежду си, а също така и с други дейности. За тях става все по-трудно да привлекат вниманието на съвременния потребител, тъй като той получава твърде много послания по различни канали и има достъп до неограничен брой възможности, отбелязва Knight Frank.

 

Клиентите все повече извличат информация не само, докато сърфират в сайтовете на търговците на дребно, но и по време на посещенията им във физически магазини чрез интерактивни дейности, приложения и сензори, които следят движенията им. Това е още един знак, че пропастта между онлайн и офлайн светът се стеснява, счита Knight Frank.

 

Предизвикателството, пред което сега са изправени продавачите на дребно, е да разберат какви данни да събират и да имат вътрешната гъвкавост да направят необходимите промени на всички нива, за да превърнат тези знания в положителни резултати за бизнеса им.

 

Продължението четете на Investor.bg

Коментари ( 0 )