IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
България
17:10 | 22 октомври 2016
Обновен: 21:18 | 15 май 2024

БДЖ не готви поскъпване на билетите и закриване на линии

Една от причините е, че броят на пътниците непрекъснато намалявал

По материала работи: Юлиян Атанасов
БДЖ не готви поскъпване на билетите и закриване на линии

Процедура за купуване на 15 нови мотриси ще бъде обявена до края на годината от "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД. Това съобщи във Варна управителят на дружеството Димитър Костадинов, цитиран от БТА.Предвижда се новите мотриси да се движат по линиите София-Бургас и София-Димитровград. Костадинов обясни, че вече почти са изплатени действащите мотриси "Сименс". Оставали само две вноски, но проблемът бил в поддръжката и ремонта им.

 

Шефът на "БДЖ-Пътнически превози" увери, че не предстои поскъпване на билетите. Една от причините е, че броят на пътниците непрекъснато намалявал. Между 5 и 10 % годишно е понижението. За настоящата година се очаква да е около 5 %.Освен това дружеството не планирало да закрива линии.От своя страна министърът на транспорта Ивайло Московски допълни, че за да бъде финансирано закупуването на новите мотриси, трябва да приключи процедурата за концесиониране на летище "София".

 

Офертите щели да бъдат отворени на 21 ноември. Московски посочи, че вече са приключили всички разговори с Европейската комисия около нотифицирането на държавната помощ по този проект. По думите на транспортния министър страната ни можела да разчита на около 640 млн. лева. След като бъдат покрити задълженията на жп компанията, "Пътнически превози" можели да разчитат на около 200 млн. лева за купуването на новите мотриси. В рамките на процедурата към доставчика щяло да бъде поставено изискване да изгради депо в у нас за сервиза и поддръжката им. Московски коментира и "БДЖ-Товарни превози", обяснявайки че всички проучвания са показали, че няма никакъв интерес към приватизацията на дружеството. За да се намалят поне малко оперативните му загуби, трябвало да се преструктурира малко, обясни още министърът.

 

Той посочи, че остава в сила идеята индустриалната дейност на пристанище Варна да се премести на "Варна Запад". "Варна Изток" щяла да се развива като свободна зона с атракциони, пасажерски кораби и евентуално обособяване на яхтен порт. Във финалната си фаза било проектирането на интермодален терминал във Варна. Ивайло Московски поясни, че става въпрос за технически проект с опция за внасяне на допълнения. Московски и Костадинов присъстваха на празничното отбелязване на 150-годишнината от въвеждането в експлоатация на първата у нас железопътна линия Варна - Русе. На жп гарата в морската ни столица по случай годишнината паметна плоча.

Четете още: Правосъдното министерство иска закриване на задочното обучение по право

Коментари

Новини Варна