IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
България
17:42 | 17 януари 2017
Обновен: 06:21 | 27 април 2024

Новите автомобили в България се увеличават с 12% през 2016 г.

VW Group остава лидер на европейския пазар на нови автомобили, сочат данните на ACEA

По материала работи: Юлиян Атанасов
Новите автомобили в България се увеличават с 12% през 2016 г.

Продадените нови автомобили на българския пазар се увеличават с 12,2% през 2016 година, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). След много силен декември годишните продажби на леки автомобили у нас достигат 26 370 бройки.Статистиката на АСЕА, която борави с данни от вносителите в България, се разминава с тази за регистрираните нови автомобили на МВР. Според вътрешното министерство през 2016 година са регистрирани 20 500 нови автомобила. Още около 10 000 са регистрираните като лекотоварни (N1).Разминаването в двете статистики е най-вече за сметка на реекспорта, при който нови автомобили се продават в България, но се регистрират в чужбина.

 

Като цяло изминалата година е била добра за автомобилния пазар в ЕС, който расте с 6,8% на годишна база. Единственият пазар със спад през 2016 година е холандският, вероятно заради въведените нови и по-строги екологични изисквания и такси. За сметка на това статистиката отчита ръст на новите коли на най-големите пазари - с 2,3% във Великобритания, 4,5% в Германия, 5,1% във Франция, 11% в Испания и почти 16 на сто в Италия. Декември, с общо 1,143 млн. продажби, е бил най-силният отделен месец в историята.

 

Ръстът на българския пазар изглежда добър, изразен в проценти, но той е постигнат от много ниска база. За сравнение далеч по-големите пазари в страни от региона растат повече - с 23% в Хърватия, 25% в Унгария, 17% в Румъния, 13% в Словакия. По-ниската покупателна способност е само част от обяснението. Другата част е държавната политика, най-вече в областта на данъците, която насърчава покупката на стари автомобили.

 

Лидер по пазарен дял в Европа при отделните марки си остава Volkswagen (с 11%, спад от половин процент), пред Renault (9,7%), Opel/Vauxhall (6,2%), Mercedes (5,7%), BMW и Peugeot (по 5,6%), Audi (5,1%) и Fiat (4,7%).Като цяло VW Group държи 23,1% от европейския пазар на нови автомобили.

 

Още новини за автомобили можете да намерите в Automedia

 

Четете още:Кола се заби в тир при Прохода на Републиката

 

Коментари

Новини Варна