БАБХ съветва: Прясната риба е с малко слуз, бистри очи...
Агенцията започва засилени проверки преди Никулден
Публикувана: 1 Dec 2017 | 20:06
снимка: Ели Маринова

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба и рибни продукти, складове за търговия на едро, заведения за обществено хранене, обекти за търговия на дребно, пазари и борси които се предлага риба и рибни продукти в цялата страна.Проверките са свързани с Никулден и засиленото предлагане и търсене на храни за празника и се извършват съвместно с Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури и Комисия за защита на потребителите. Целта е да се гарантира безопасността на храните и да се предотврати всеки опит на недобросъвестни търговци за злоупотреби, съобщават от БАБХ.От Агенцията посъветваха потребителите при закупуване на прясна риба да обръщат внимание на някои основни белези.

 

 

На първо място - върху повърхността на прясната риба има много тънък слой слуз, ако слузта е обилна, а слоят плътен, това означава, че рибата е престояла по-дълго време. Люспите на рибата трябва да са блестящи, плътно залепени за тялото. Не трябва да има разкъсвания. Хрилете трябва да са с розово-червен цвят. Очите трябва да са бистри. При натискане с пръст, вдлъбнатината трябва да изчезне бързо.При проверките инспекторите ще следят за регистрацията на обектите, наличие на документи за произход и безопасност на рибата, спазване на срокове и условия на съхранение, съответствие с изискванията за етикетиране съответствие на сградов фонд и оборудване с действащото законодателство в областта на храните, наличие на системи за управление безопасността на храните или процедури основани на тях и други.

 

През 2016 година при извънредни проверки за Никулден са издадени 20 предписания и са съставени 4 акта за установяване на административно нарушение. Общото количество на бракуваната риба е 255 килограма.

 

 

dnes.bg

 

Четете  още: Президентът Радев даде официален старт на "Българската Коледа"

 

Още от: Морски бизнес

Коментари ( 0 )