IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 21°
България
20:13 | 16 януари 2019
Обновен: 12:00 | 16 април 2024

Превозвачи на безсрочен протест! Искат спешни мерки

Основното: Криминализиране на нерегламентираните превози

По материала работи: Слав Велев
Превозвачи на безсрочен протест! Искат спешни мерки

На 18 февруари ще обявим протестни действия, в случай, че исканията ни не бъдат чути и не бъдат взети мерки. Това заяви председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) Магдалена Милтенова.

 

"Вече нямаме друг избор - или проблемите ни да бъдат решени, или да бъдат обявени безсрочни протести", заяви тя.

 

"Браншът е обединен около проблемите си. Време е да ги поставим на дневен ред", изтъкна Милтенова. "Основно наше искане е криминализиране на нерегламентираните превози. Надяваме се този път да бъдем чути. Битката, която започваме сега, ще бъде докрай. Няма да отстъпим от нито едно наше искане", заяви още председателят на БССИТ.

 

Тя уточни, че протестът няма да е антиправителствен..

 

Представители на превозвачите също така предлагат тол системата за автобусите да отпадне и да останат винетките.

 

Основният аргумент против ТОЛ системата е, че четири месеца преди стартирането й превозвачите нямат яснота за това колко ще им струва и как ще се отрази на крайната цена за потребителите. Договорите за обществен превоз са сключени основно по реда на ЗОП и са с фиксирана цена до края на изпълнението им, което не подлежи на промяна.

 

При непредвиден разход за плащане на ТОЛ системата изцяло ще се нарушат клаузите по изпълнение на сключените договори.

 

Автобусните превозвачи заявиха още, че е крайно време нерегламентираният превоз, от който държавата годишно губи по 300 млн. лева, да бъде криминализиран. Те припомниха, че в България се движат около 3000 осемместни микробуса, които се водят леки автомобили, предава БТА. Години наред същите автобуси извършват нерегламентиран превоз, въпреки че това е известно на всички институции по места.

 

Друг сериозен проблем на бранша е недофинансирането на сектора, което е в огромните размери - от 50-60 на сто за последните две години. В резултат на това повече от 60 български общини са без превозвачи. Общините не заделят никакви средства от бюджетите си за финансиране на бранша, а в същото време превозвачите са задължени да издават билети с намаление, а ако не го правят, глобата е 1500 лева.

 

Dnes.bg

 

Четете още:  

 

 

Коментари

Новини Варна