Ако се отворят „крилата“ на сезона и допълнително ще се натовари базата по Българското Черноморие, обясни министърът.
Запитана защо досега не е използвана възможността за субсидиране на чартърите тя каза, че механизмът е обсъждан още със създаването на министерството, но трябва да се спазва европейското законодателство за държавните помощи.
Проучват се практики на страни членки на ЕС и скоро ще бъдат представени детайли. Целта е България да се конкурира с трети страни като Турция, Тунис, Египет, Сърбия и Северна Македония, които имат такива програми.
„Борбата е за всеки един турист и конкуренцията в сектора е много голяма“, каза министърът.
8,4 млрд. лв. са приходите от туризъм за 2018 г. Общо преките и непреките приходи от туризъм формират към 12% от БВП на страната, отчете тя.
За спада на руските туристи тя каза, че причините са основно икономически. Ангелкова припомни подписаното споразумение в областта на туризма при посещението на руския премиер Дмитрий Медведев в България.
Да върнем руския турист не само по Черноморието, но и целогодишно, посочи като цел Ангелкова. По темата за визите тя каза, че се обсъждат различни варианти, включително за многократни туристически визи за Русия и Турция.
На въпрос дали е осъществима фериботната линия Бургас - Новоросийск Ангелкова каза, че в момента се прави икономически анализ за такъв превоз на туристи с техните леки коли, тъй като доскоро по линията са превозвани само товарни камиони.
За изложението Интурмаркет 2019 тя посочи, че сериозен е фокусът върху регионите. Подготвят се споразумения с Асоциацията на руските региони, също и с отделни региони, с цел откриване на директни полети до Варна и Бургас.
Министерството рекламира България целево на 16 пазара, сред които и Русия.
Ангелкова отчете, че броят на германските туристи расте и през 2018 г. са достигнали почти 900 хил., затова ще се работи целево върху немския пазар.
Към Полша, Чехия, Словакия, Унгария и Великобритания имаме насочена целева реклама. Като други важни пазари тя посочи Румъния, Гърция, Турция и Северна Македония. От съседните страни идват 4 – 4,5 млн. туристи годишно.
Като друг приоритет министърът заяви привличането на туристи от САЩ, Китай, Южна Корея, Япония и Близкия Изток.
Зимният сезон у нас отбелязва лек спад от 3% за декември и януари в сравнения с предишния сезон. Причината е спадът от Турция, породен от нестабилността на турската лира в периода на записванията. Лек спад се наблюдава и на гръцки туристи.
Investor.bg
Коментари