Още 7 души с обвинения заради катастрофата край Своге
Прокуратурата обвини двама бивши членове на Управителния съвет и директор на дирекция в АПИ
Публикувана: 18 Apr 2019 | 15:23

Прокуратурата обвини 7 души по случая с тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, като трима от тях са бивши шефове на АПИ.

 

Сред обвиняемите стават изпълнителният директор на “Трейс – София“ ЕАД, технически ръководител, началникът на Асфалтовата база и инженерът, съобщиха от прокуратурата.

 

Дончо Атанасов и Светослав Глосов обвинени за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ, с цел да набавят за ДДЗД „Трейс Своге“ облага и от това са настъпили значителни вредни последици.

 

Атанасов и Глосов са с мерки за неотклонение "Парична гаранция" в размер на 10 000 лева, а изпълнителният директор на „Трейс-София” Б. Иванов - 15 000 лева.  2 000 лева е гаранцията за останалите обвиняеми.

 

Прокуратурата продължава да поддържа обвинението си към водача на автобуса за това, че е нарушил правилата за движение по пътищата, в резултат на което е причинил по непредпазливост смъртта на 20 души и телесни повреди на 8 пострадали, и представлява основната причина за настъпване на пътния инцидент, посочват от държавното обвинение.

 

Скоростта на автобуса към момента на навлизане в завоя е около 53,5 км/час, а с тази скорост водачът на автобуса не е имал техническа възможност при наличното състояние на мократа асфалтова настилка да премине през пътния участък на завоя, без да навлезе в насрещното.

 

„Такава техническа възможност водачът на автобуса е имал, ако е спазил максимално допустимата скорост от 40 км/ч”, отбелязват от прокуратурата, пише Dnes.bg.

 

От събраните доказателства е установена и техническа причина за възникването на катастрофата – значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество.

 

"В резултат на нормативно несъответстващата структура на пътната настилка, коефициентът на сцепление е бил силно занижен, което е в причинно-следствена връзка с възникването на ПТП. Грапавостта на пътното покритие по показател дълбочина е оценена като незадоволителна. Съпротивлението на хлъзгане на пътната настилка е по-малко от минимално допустимото”, се казва в съобщението на прокуратурата.

 

 

Коментари ( 0 )