IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 23°
България
21:14 | 16 септември 2019
Обновен: 10:54 | 24 март 2024

Бивши шефове на НСО обвиняват другата кола за катастрофата с Караянчева

По материала работи: Деян Михайлов
Бивши шефове на НСО обвиняват другата кола за катастрофата с Караянчева

Основната версия, по която работят разследващите след катастрофата с председателя на Народното събрание Цвета Караянчева е отнемане на предимство на автомобила на НСО. 

"Шофьорът е един от най-добрите в НСО. Назначен е през 2003 година, още по мое време, минал е през всички стадии, возил е председатели на парламента, депутати, министри и според мен това е оказало голяма и ключова роля да не се получи челен сблъсък", коментира пред НоваТВ бившият шеф на НСО Димитър Владимиров.

Според него вината е ясна и е на жената шофирала другия автомобил. "Тя изведнъж изскача от завой и навлиза с колата си. Не може да даде обяснение защо й е поднесла колата и е навлязла в насрещната лента", допълни той.
"Когато настъпват такива тежки ПТП-та, налице е човешка грешка. Убеден съм, че в този случай има повече от една човешка грешка", смята Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност.

Пътните експерти смятат, че външни фактори са допринесли за катастрофата. По думите на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи самият път е бил посипан с пясък.

Според тях, нараняванията на Караянчева показват, че тя е пътувала без обезопасителен колан.

"Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка", обяснява пък Владимиров.

Пътните експерти допълват, че според закона всички пътуващи в колата трябва да бъдат с колани.

По думите на бившия началник на НСО Румен Миланов неизползването на колан не е основния проблем, а липсата на толерантност.

"Останалите участници в движението следва да отдават предимство и да се съобразяват с автомобилите със специален режим на движение. От друга страна служителите от НСО, когато видят, че някой автомобил не отдава това необходимо предимство, у тях веднага възниква усещането за опасност за охраняемото лице", обяснява Миланов.

News.bg

Коментари

Новини Варна