IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 18°
България
10:24 | 23 септември 2019
Обновен: 20:11 | 20 април 2024

Експерт: Основната битка на българските превозвачи е да не трябва да се връщат на 4 седмици в България

Пакетът „Макрон“ е насочен към командировките на служителите, регламентирането на почивките и каботажните превози. Превозвачите изпитват притеснения и за трите точки, коментира гостът

По материала работи: Пламен Янков
Експерт: Основната битка на българските превозвачи е да не трябва да се връщат на 4 седмици в България

Един от основните проблеми е, че България прекалено късно се противопостави на пакета „Мобилност“ и решенията от Франция. Но през последната година има обединение без значение от партийната принадлежност, което е похвално, че може да защитаваме национална кауза. Това каза д-р Веселин Грозданов, председател на УС на клъстер "Зелен транспорт", в предаването на Bloomberg TV Bulgaria "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.
 

"Пакетът „Макрон“ е насочен към командировките на служителите, регламентирането на почивките и каботажните превози. Превозвачите изпитват притеснения и за трите точки".
 

Сериозен е проблемът с каботажните превози, коментира той.
 

„Още преди България да стане член на Европейския съюз през 2007 г., беше забранено българските превозвачи да извършват каботажни превози. Забраната беше за 10 години и изтече през 2017 г. Каботажен превоз е да се извършва транспорт на територията на една държава или вътрешнообщностен за ЕС".
 

Планът предвижда българските превозвачи да се връщат максимум на 4 седмици в България при извършване на каботажни превози, уточни той. 
 

"Ембаргото срещу Русия се отрази негативно на българските превозвачи. Много от превозвачите, които возеха към Русия, се насочиха към европейския пазар", заяви Грозданов.
 

"В момента има големи ограничения към българските превозвачи за превоз към Близкия изток и Русия".
 

Основната цел на българските превозвачи е да не се налага да се връщат в България на всеки 4 седмици, обясни Грозданов.
 

„Искат да изхвърлят българския бизнес от Европа, но европейските търговски фирми навлязоха в България. Двата основни отрасъла, които носят валутни постъпления на България, са туризъм и транспорт".
 

"Тези, които работят в България, трябва да получават същите заплати като на колегите си в Европа", смята той.
 

Той говори и за новия начин на придвижване в София чрез електрически тротинетки.
 

"Смятам, че е правилно временно да се забранят, докато се установи точна регулация, но не и за постоянно, защото това е бъдещето на придвижването в топлите дни".


Четете още: Млад моторист загина на Е-79 край Дупница

Коментари

Новини Варна