IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
09:51 | 17 януари 2017
Обновен: 05:25 | 14 април 2024

2017 г. през обектива на виртуалните технологии

Гъвкави смарт телефони,“умни“ лещи и очила; безжично зареждане и разширяване на виртуалната реалност...

По материала работи: Борис Проданов
2017 г. през обектива на виртуалните технологии

Свидетели сме на едно изключително явление  в обществото – фабинг- хората непрекъснато гледат,по-точно ‚ровят“ в мобилните си телефони в присъствието на околните,без да се смущават или да разговарят помежду си „очи в очи“. Гъвкави смарт телефони,“умни“ лещи и очила; безжично зареждане и разширяване на виртуалната  реалност – тези технически новости  ще  предложат специалистите  през 2017 г. на т.нар. гаджетомани  (от англ. „gadget” “приспособление ”;‘устройство“). Гаджетоманите са хора,които непрекъснато се намират в интернет  със своето устройство – телефон,таблет,лаптоп.Те осъществяват бизнес - връзки,следят новини ,общуват и се забавляват. Не трябва да ги укоряваме защото технологичните иновации завладяват света.


През изтеклата 2016 г. голям пробив в технологиите направи приложението на играта Pokemon Go. Когато пред играча се появи малкото виртуално създание (покемон), телефонът превключва от виртуална карта към т.нар. добавена реалност (augmented reality). Добавената реалност интегрира дигитална информация в реално съществуващата среда и е една от специалните черти на играта. Чрез добавената реалност играчът вижда и покемона на дисплея в реалната околна среда. Въпреки че е най-известната част от играта,  а именно технологията се използва твърде  малко, но пък хората по света се забавляват да правят снимки на причудливите същества върху бюрата си, на улицата или на рамото на човека до себе си.         Благодарение на добавената реалност играта придоби голяма популярност в социалните мрежи, където играчите публикуват множество снимки на покемони в реалната среда.Според някои наблюдатели използването на добавената реалност в Pokemon Go ще окаже огромен ефект върху технологичния свят От играта могат да произлязат и приложения за запознанства или за спортуване, като марката Pokemon ще ги направи по-привлекателни. Добавената реалност може да спомогне и на  работния процес. Ще се появяват все повече и повече  виртуални срещи - служителите, които не присъстват физически, ще могат да взимат по-активно участие. Когато  бъде създаден  специален софтуер за вътрешен дизайн, търговците и производителите на мебели ще могат да спестяват средства за създаване на рекламни зали. Досега много потребители  бяха скептични за размиването на границите  между виртуално и реално, но Pokemon Go доказа, че все пак добавената реалност може бързо да навлезе и в ежедневието ни. В областта на виртуалната технология значимо събитие е пускането на новия Playstation. Но устройството VR-(виртуална реалност) все още е трудно достъпно, защото е доста скъпо.


Специално за любителите на компютърни игри  (геймърите) през следващата година се очакват още  няколко приятни изненади: нови модели преносими устройства с гъвкав екран ; усъвършенствани „умни“ ; гривни,часовници,интелигентни очила , лещи и дори обективи.Очаква се да се появи и възможност за управлението им направо от мрежата,но едва след няколко години.

 


През 2017 г., марката  iPhone ще отпразнува своята десета годишнина и по този повод се очакват големи изненади от производителя. (корпорацията   Apple). Устройството iPhone  8 ще  бъде оборудвано без рамки и  с дисплей ,който заема цялата повърхност отпред ,а  вместо алуминиев заден капак ще се използва стъклен. Ще се внедри AMOLED технологията (Active Matrix Organic Light Emitting Diode).,т.е.ще се използва OLED дисплей (органичен светодиод както личи от името  ,изготвен на базата на органични материали.Вместо отделен датчик  за пръстовите отпечатъци ще има сензор, който  ще се движи директно на екрана. Това ще осигури по-малка дебелина и ниска консумация на енергия.


Очаква се устройството да се експериментира и с добавена реалност – така че  всички приложения да могат да използват  същите принципи, както при се появилата се през  2016 г. игра Pokemon.


След провала  на модела Galaxy Note 7  корейският производител (Samsung) реши да  поправи грешките  с помощта на новия модел Galaxy S8. Моделът ще бъде произведен през пролетта на 2017г.Създателите  представят устройството с нов  лъскав дизайн, подобрена камера и усъвършенствана система за изкуствен интелект. Те предлагат още една новост - Galaxy X с гъвкав дисплей, който може да се сгъва като лист хартия.


През май 2016г.  в една канадска лаборатория е изготвен прототип  на гъвкав смартфон тип HoloFlex Устройството е снабдено със стереоскопичен екран, който не изисква използването на специални очила. Триизмерното изображение  се наблюдава не само от човека, който държи смартфона пред очите си, но също и от  хората, стоящи отстрани.


В началото на 2017г. на изложба в Лас-Вегас  ще бъдат показани два модела „умни“ часовници по технологията Android Wear 2.0.  Освен  преимущества на съществуващите смарт-часовници вече са въведени допълнителни функции като безконтактни плащания и управляем гласов помощник.


Още в началото на 2016 г. компанията Carl Zeiss обяви плановете си  за въвеждане на интелигентни очила, които изглеждат по-различно от обикновените . Централният процесор , батерията  и другите подробни детайли  ще бъдат скрити в дъгата, а  в точката на прехода в обектива, те  ще  се свързват с малък OLED-дисплей. Проектирането на изображението на екрана ще се извършва  през стъклото на рефлектор  от поликарбонат. Създаването на  интелигентните очила ще бъде осъществено при  сътрудничеството с  мощна компютърна компания. Съществува възможност оптичното устройство  да бъде оборудвано с технологията на разширената реалност. Подобно на смарт часовниците, очилата  ще бъдат комплектовани  с iPhone, за да се намали теглото им  и да се поддържа стилен дизайн.


Още през 2014г.бе създаден опитен образец на „умна“ оптична леща. Специалистите обединиха в едно устройство система за следене в реално време (фитнес - тракер), слънчеви очила, часовник, фотоапарат и други приспособления.Предполага се, че потребителят може да контролира приспособлението  просто само чрез движение на клепачите. Въпреки това, смарт обективът ще бъде в състояние да разграничи кога  движението е несъзнателно и кога не е. Например, за да започне да прави  своя видеозапис собственикът ще трябва да „настрои“ движението на клепачите на  определен интервал.


Истинска революция в света на компютърните игри ще прeдизвикат новите модификации на конзоли, джойстик-ове; шлемове и устройства за управление.


През есента на 2017г.  ще се появи конзолата за игри тип  Xbox One: проект Скорпион, която ще бъде в състояние да поддържа играта в 4K резолюция (4000 пиксела хоризонтално), ще бъде оборудвана с по-мощна  видеокарта и с по-голям обем оперативна памет.


Така всички тези нови устройства  ще помогнат на съвременниците ни  да получат знания и умения с качествено нова структура и  организация и да се изградят обществени отношения, основани на глобалния достъп и използването на информационните  и комуникационни технологии.


д-р инж. Стефка  Кантурска

 

Още по темата: Поглед към бъдещето на морската индустрия

 

                         Очакват се първите безпилотно управлявани кораби

 

Коментари

Новини Варна