IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Икономика
13:55 | 21 март 2017
Обновен: 22:50 | 10 април 2024

Разликите в състава на продукти от една марка заблуждава потребителите в ЕС

Пробутването на стоки с по-лошо качество за Източна Европа ще се решава в рамките на юридическите норми

По материала работи: Юлиян Атанасов
Разликите в състава на продукти от една марка заблуждава потребителите в ЕС

Продажбата на продукти под една и съща марка, но с различен състав и качество в отделните държави-членки, въвежда потребителите в Европейския съюз в заблуждение и този проблем трябва да бъде решен в рамките на юридическите норми в общността, заяви европейският комисар по въпросите на правото, потребителите и равенството на половете Вера Юрова след разговор с министъра на селското стопанство на Словакия Габриела Матечна, цитирана от словашкото национално радио.

 

„Имаме силно законодателство в защита на потребителите, което предвижда борба с нечестните търговски практики и рекламите, които въвеждат в заблуждение. Високите стандарти за защита на интересите на потребителите трябва да бъдат използвани от търговските инспектори в страните, където е установен този проблем”, каза Юрова. Според нея обаче Европейската комисия не разполага с пълномощия, за да задейства каквито и да било процедури срещу нечестните търговски практики.

 

Проблемът с различния състав и качество на храните и напитките, продавани под една и съща марка, получи гласност в началото на март. Тогава премиерите на страните от Вишеградската четворка (Полша, Чехия, Словакия и Унгария) след срещата си във Варшава се обявиха против установената в проучване практика, при която например „Кока Кола” продава напитка, произведена с глюкозо-фруктозен сироп в Словакия и Чехия и със захар в Австрия и Германия.

SINOR.bg

Четете още: Иванка Тръмп ще е "очите и ушите" на баща си в Белия дом

Коментари

Новини Варна