IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Икономика
14:44 | 29 ноември 2017
Обновен: 23:02 | 15 април 2024

Бизнесът и туризмът от цялата страна се срещат на „Дестинация Варна“

Разрастването на туристическите услуги е благоприятен фактор за града ни, а добър пример за това е новооткритият термален комплекс в к.к. „Св. Св. Константин и Елена“ , в който се развива СПА и Wellness туризъм

По материала работи: Слав Велев
Бизнесът и туризмът от цялата страна се срещат на „Дестинация Варна“

Бизнесът и туризмът от цялата страна се срещат във Варна. Над 50 фирми се включват в първото издание на изложението „Дестинация Варна“ , което започна вчера и ще продължи до 1 декември.

„Дестинация Варна“ показва лицето на българския туризъм и дава път на производителите от страната да намерят свои партньори и клиенти. 

„Дестинация Варна“ е проект, обречен на успех. Туризмът е сектор от първостепенна важност за икономиката ни, осигурява хиляди работни места. Варна става център на туристическия бизнес, а пред града се разкриват нови хоризонти. Това каза Дорет Димитрова, съорганизатор на събитието.

В концепцията на това изложение поставяме акцента върху българските производители, даваме шанс на малкия и средния бизнес да се изявят. Искаме да направим един модерен форум, на който да си подадат ръка туризмът и производството, и да покажем иновациите на пазара, които вече са неизменна част от бранша. Това каза Павлин Косев, председател на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите, инициатор и съорганизатор на форума.

Жители и гости на Варна могат да видят уникални продукти от  биопочистващи препарати до модерни почистващи машини, хотелиерско оборудване  и други и да се запознаят с интересни идеи.

Някои от тях показват бъдещето на технологиите, които вече здраво са стъпили и в управлението на хотели и ресторанти и улесняват човешката дейност.  Такива например са софтуери и дигитални устройства, които задействат дистанционно дори и уредите.

Друга идея пък ще отведе туристи в първия по рода си в България музей на водката.

Организаторите на събитието си поставят амбициозната задача бързо да превърнат инициативата в традиция и форумът да стане международен.

Варненският туризъм има своето възродено изложение. „Дестинация Варна“ е продължение на визията на кмета на града Иван Портних  Варна да се превърне в дестинация за 4 сезона, каза зам.-кметът Коста Базитов и отправи сърдечни благопожелания към инициаторите.

Подобни форуми подпомагат разрастването на туристическия бизнес в страната, убеден е той.

Според него Варна няма статут на морска столица на България само през лятото, защото е притегателен център и привлича туристи и инвестиции през цялата година.

Разрастването на туристическите услуги е благоприятен фактор за града ни, а добър пример за това е новооткритият термален  комплекс  в кк Св. св. Константин и Елена , в който се развива СПА и Wellness туризъм.

Тази година в събитийния календар на Варна е заложена знакова годишнина за морския туризъм – 110 години от обявяването на Св. св. Константин и Елена за курорт, а с началото на този форум още повече се акцентира върху значимостта на морската столица,  каза председателят на постоянната комисия по „Tуризъм, търговия и рекламна дейност“ към ОбС Марица Гърдева.

Благодаря на организаторите и изложителите, защото вие сте тези, които  утвърждавате Варна като лидер в туристическия сектор.  Ако само преди 4 години за нас беше мечта Варна да се превърне в дестинация за 4 сезона, смятам, че сега сме на стълбицата и се изкачваме устремено към успеха.

Работим в прекрасна симбиоза с браншовите организации, защото те са нашият барометър за случващото се, каза още тя.

Чувам често, че българите не ядат асфалт, оказва се обаче, че българите се хранят  благодарение на асфалта, защото големите инфраструктурни проекти, които станаха факт през последните години вследствие на упоритата работа на кмета Иван Портних, администрацията и ОбС, направиха града ни още по-привлекателен за туристите, категорична бе Гърдева.

Ако през 2015 г. 3 600 000 лв. приходи от туристическия данък бяха радост за общината, то тази година толкова влязоха в хазната още през август, допълни още тя и изрази надежда, че до края на годината заложеното в бюджета ще бъде преизпълнено.

Варна вече е целогодишна  туристическа дестинация,  благодарение и на новооткритите авиолинии и нискотарифните полети, каза в заключение председателят на постоянната комисия по „Tуризъм, търговия и рекламна дейност“ към ОбС.

Организаторите на „Дестинация Варна“ Павлин Косев (вляво), Дорет Димитрова и управителят на ДКС  прерязаха лентата и поставиха началото на форума.

 

Председателят на постоянната комисия по „Tуризъм, търговия и рекламна дейност“ към ОбС – Марица Гърдева, приветсъва организаторите и пожела успех на инициативата.

 

 

 

 

 

Елисавета Илиева

Снимки: Пламен Гутинов

 

Коментари

Новини Варна