Инвестициите във фотоволтаични системи в България се увеличават
Отчита се 100% и ръст на броя на електромобилите в страната в рамките на една година
Публикувана: 7 Mar 2018 | 10:12

Фотоволтаичният пазар претърпя едно доста бурно развитие в последните 10 години в глобален мащаб - основно поради зараждащата се тенденция на зелена енергия и намаляването на влиянието на глобалното затопляне. Редица държави предприеха мерки за развитие на фотоволтаичните системи като начин да се започне плавен преход към нисковъглеродна енергетика.

 

Десет години по-рано...

 

Технологиите през 2007 г. бяха доста скъпи и се налагаше значителна инвестиция, за да има смисъл това да се прави. Те не бяха толкова напреднали, имаше демонстративни, пилотни инсталации, с което се целеше да се покаже, че това е възможно и че работи.

 

"Днес ефективността на цялата система, на фотоволтаичните модули, на останалото оборудване е несравнима. Мощността на панелите се повиши с около 50-60%, с което те станаха по-ефективни. От друга страна, в редица държави на световно ниво мащабното инсталиране доведе до значителен спад в цените, които станаха доста конкурентни. Ако през 2009-2011 г. имахме инвестиция от порядъка на 2000-2500 евро на киловат, в момента имаме инвестиция от порядъка на 850 евро на инсталиран киловат. Тоест постигна се икономия от мащаб паралелно с развитие на технологичното ниво". Това коментира в интервю за Investor.bg Красен Матеев, оперативен директор на "Соларпро холдинг".

 

Ако се върнем назад - в България между 2010 г. и 2012 г. се инсталираха големи мощности, които тогава бяха сравнително скъпи и с голям капацитет. След това поради падането на цените те станаха достъпни и за ползване в домашни условия или в индустрията, където принципът е не за отдаване на произведената енергия към мрежата, а по-скоро за собствено потребление, тоест да заместват част от енергията, потребявана от конкретния обект.

Вижте подробности в investor.bg

 

Четете още:Граната до църквата "Св. Николай" намериха работници от "Чистота"

Коментари ( 0 )