Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав
Аврамова: Няколко са ключовите пътни проекта за Северозапада
Публикувана: 18 Jul 2019 | 18:06

Частни фирми искат да строят мостове над река Дунав между Българи и Румъния. Вече има постъпили и искания за това, бизнесът иска да ги прави на концесия, за да се подобри свързаността и да се облекчи трафика, съобщи на среща от кампанията "Образцова община" за Северен централен район регионалният министър Петя Аврамова.

 

Вече има съгласие мост между Българи и Румъния да бъде изграден при Свищов, а от прединвестиционни проучвания ще бъде избрана следваща локация. Общо 5 моста ще бъдат изградени, уточни Аврамова на въпрос на кмета на Силистра Юлиян Найденов.

 

Само за втори мост при Русе обаче може да се ползва европейско финансиране, а останалите ще се правят от частни инвеститори, допълни Аврамова.

 

Найденов отбеляза, че в приоритетите за изграждане на магистрали се пропуска един изключително голям магистрален път - р. Дунав, който само между България и Румъния не е така натоварен, а може да се използва.

 

"Нашата задача като държава е да осигурим стабилна икономическа среда и удобни пътища. За нас особено важно е да спрем обезлюдяването на Северозапада, така че да няма "бели петна" на картата. Обновяваме градовете, инвестира се в детски градини, училища, социални и здравни заведения", каза Аврамова.

 

Ключови за севера са няколко пътни проекта, посочи тя. От изграждането на автомагистрала "Хемус" крайният ефект ще е подобряване на икоомическата среда и ще се възползват 2.9 милиона души на 44% от територията на страната. До 2023 г. аутобанът трябва да стигне до Велико Търново. Работи се по 54 км от Боаза до пресичане с пътя Русе-Велико Търното, за които има "резервирани" 1.349 млрд. лв.

 

Друг важен инфраструктурен проект е магистралата Русе - Велико Търново, свързан с проекта за тунел под Шипка, което ще е новата икономическа ос. След отхвърляне на обжалванията от ВАС, т.г. стартират обществените поръчки за първите две отсечки - Русе - Бяла и обхода на Бяла.

 

Видин - Ботевград е другата вертикална връзка. Може да започне строителството на два лота, след като е дадена възможност на АПИ, въпреки обжалвания. За отсечката от Видин до Ружинци индикативната стойност е 460 млн. лв. без ДДС.

 

В новия програмен период ще се изпълняват проекти, които водят до икономически растеж на регионите. "Ще дадем възможност да се изпълняват надобщински и надобластни проекти за целия регион, включително да се финансират по няколко програми", каза Аврамова, цитирана от "24 часа".

 

Dnes.bg

 

Коментари ( 0 )