95% е ръстът на българския износ към Португалия
Данните на НСИ показват, че износът за юни тази година е спаднал с 6,4% спрямо миналогодишния месец, но на база полугодието данните са положителни
Публикувана: 14 Aug 2019 | 11:06
Любомир Левичаров, икономически анализатор в Българската търговско-промишлена палата, „Бизнес старт“, 14.08.2019 г.

Българските компании насочват фокуса си към дестинации, като Португалия, Израел, Египет и Китай по отношение на износа, въпреки че с тези страни нямаме традиционно изградени търговски връзки и тепърва се пробива на техния пазар. Това коментира икономическият анализатор в Българската търговско-промишлена палата Любомир Левичаров за Христо Николов в сутрешния блок „Бизнес старт“.
 

„Над 26% е ръстът по отношение на износа ни към Китай, достигайки повече 600 млн. лв. за периода януари-май 2019 г. спрямо същия период предходната година. С по 20% се увеличава износът към Белгия и Чехия. Лидер е Португалия с над 95% изменение спрямо предходната година. Към Израел ръстът е 94%, а към Египет - 74%“.


Данните на НСИ показват, че износът за юни тази година е спаднал с 6,4% спрямо миналогодишния месец, но на база полугодието данните са положителни. Страната ни отчита ръст с 6,3 на 100, отбелязва Левичаров.


„Вносът намалява с 14,3% за месец юни тази година спрямо юни 2018 г., но отново за полугодието той расте, макар и с 0,4%. Това се дължи, както на доверието към българските стоки, така и на намаляването на вътрешното потребление“.


Най-сериозен отлив на български стоки се наблюдава в съседните Гърция (14%) и Турция (6%), казва още анализаторът. Тъй като те са основни наши партньори на международните пазари, това създава този баланс, който дава едни осреднени стойности от 6,4 на 100 повишение за износа на българска продукция.


Bloomberg TV Bulgaria


Четете още: САЩ с нови правила срещу имигрантите

Коментари ( 0 )