Нови мерки за увеличаване на чуждите туристи у нас представи Ангелкова
С 15 млн. лв. ще се финансират маркетингови кампании, които да насърчат организирания туризъм към България през лятото
Публикувана: 24 Jan 2020 | 18:44

Между 200 и 300 хиляди повече чуждестранни туристи се очаква да бъдат привлечени в България с помощта на нов механизъм за насърчаване на организирания туризъм. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на представянето на механизма за целенасочени маркетингови кампании и насърчаване на директни продажби на туристически пакети за България на целеви пазари през летния сезон. Чрез него ще бъде подпомогнат организираният туризъм у нас.

 

Механизмът ще се осъществява чрез маркетингови и рекламни кампании на целеви за България входящи пазари, съобщават от туристическото министерство. Миналата година премиерът Бойко Борисов обяви допълнителните 15 милиона лева за насърчаване на организирания туризъм.

 

Механизмът ще работи от периода 1 май до 31 октомври, тоест с фокус върху летния туристически сезон.

 

Инициативата ще се осъществи чрез обществена поръчка с четири обособени позиции - пазар Германия (предвидени са като бюджет 5 млн. лв. без ДДС); пазар Великобритания - 2,5 млн. лв.); пазар Вишеградска четворка (Полша, Унгария, Чехия и Словакия – 3,75 млн. лв.); пазар Русия (1,25 млн. лв.). Инициативата е прозрачна и съобразена с изискванията на Закона за обществените поръчки и Европейската директива за обществените поръчки. Документацията ще бъде публикувана и в Официалния вестник на ЕС. Така отговаряме на очакванията на туристическия бизнес за осигуряване на повече средства за национална реклама, подчерта министър Ангелкова.

 

Разчетите по механизма ще са различни за всеки от пазарите според спецификата им.

 

Предвидените суми ще бъдат усвоени само при доказан резултат - ръст на организирани туристически посещения през сезон лято 2020. Плащанията по договорите ще се извършват 15% авансово, а останалите 85% - след отчет от изпълнителя за конкретни постигнати резултати и одобряване от възложителя.

 

Ще бъдат избрани изпълнители по всяка обособена позиция, които ще изготвят конкретни маркетингови дейности за онлайн и офлайн реклама в партньорство с представители на туристическия бранш - туроператори, които осъществяват продажби на туристически пакети за дестинация България на посочените пазари. Планираните маркетингови дейности задължително трябва да бъдат базирани върху обстойни пазарни проучвания с фокус летните пътувания с цел морска ваканция - идентифициране на целеви групи потребители, на водещи туроператори и др.   

 

„Процедурата е ориентирана към резултата. Ще се плаща само при достигане на предварително заявения брой туристи, които ще посетят нашата страна и които са отседнали в регистрирани места за настаняване“, обясни Ангелкова.

 

Идеята на Министерството на туризма е механизмът да се приложи пилотно за Черноморието и ако се окаже работещ за повишаване броя на туристите, впоследствие да се разшири. С него се очаква притокът на туристи към страната ни да се увеличи с 200-300 хиляди, прогнозира Ангелкова.

 

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина  Карастоянова заяви, че обявяването на този новаторски механизъм е втората по важност стратегическа стъпка в развитието на туризма ни след създаването на самостоятелното Министерство на туризма. Това според нея е специфично ноу-хау и за други европейски страни.

 

Очаквам туристопотокът чрез механизма да се увеличи с 10 на сто за лятото на тази година, коментира Красимир Станев, изпълнителен директор на Албена АД.

 

Практиката в други страни на Балканите ползват пряка държавна помощ. В това отношение България е ощетена, защото условията не са равни, но механизмът е добро начало, за да се обвърже финансирането с постигнатите резултати и това ще насърчи конкуренцията, каза Добрин Иванов, заместник-председател на АИКБ.

 

Investor.bg

Коментари ( 0 )