IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 10°
Избрано
15:41 | 11 октомври 2018
Обновен: 14:55 | 15 април 2024

Търсим защита от Брюксел срещу старите замърсяващи коли на Западна Европа

Решение ще има през 2020 г.

По материала работи: Слав Велев
Търсим защита от Брюксел срещу старите замърсяващи коли на Западна Европа

Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България. Това заяви пред Нова телевизия министърът на околната среда и водите Нено Димов.

 

Той подчерта, че настояването да не се превръщаме в автоморга на Стария континент е получило подкрепата и на други държави, сред които Полша, Словакия, Литва, Латвия, Румъния, Унгария.

 

Димов информира, че от Брюксел са поели ангажимент, че ще работят по въпроса през следващата година, а решение вероятно ще има през 2020 г, пише Investor.bg.

 

Министърът коментира и въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили. Той е убеден, че това е „инвестиция в здраве”, защото въпросните превозни средства са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.

 

 

Според него по-съществен е проблемът само с битовото отопление на твърдо гориво, като при подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови може да бъде както най-евтиното, така и най-скъпото решение.

 

По думите му ако дадено домакинство живее на място с изградена газопреносна мрежа, то най-изгодният вариант е да се присъедини към нея.

 

“Ако обаче се наложи построяване на цялата инфраструктура за газификация и електрификация, то смяната на отоплението излиза доста скъпо”, смята Нено Димов.

 

Министърът е категоричен, че неотговарящите на екоизискванията електроуреди и горива изобщо не трябва да стигат до пазара и добави, че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети се забавил, но се очаква да бъде приет от Министерския съвет още следващата седмица.

 

Екоминистърът изказа мнение и за плановете за строителство на втори лифт в Банско, които бяха спрени, след като на първа инстанция съдът ги обяви за противоречащи на закона.

 

„България губи възможността да развива един цял отрасъл като планинския туризъм, а хората, които живеят в планинските райони, са сред най-бедните у нас”, посочи Димов и напомни, че трябва да търсим баланса между икономическото развитие и опазването на околната среда, но без да се саботира модернизацията на държавата.

 

Четете още:  

Коментари

Новини Варна