Снимка Пламен Гутинов, АРХИВ
„Броят на паркоместата в „синя зона“ не е променян, независимо от ремонтите с европейско финансиране по някои улици. Той е 2 900, а абонаментите за живеещите в тези райони са над 3 000. Факт е, че абонаментите надвишават паркоместата. Паркирането обаче не е статичен процес, защото през деня обикновено хората пътуват с автомобилите, а когато се прибират работното време на „синята зона“ е приключило“, заяви в предаването „Европейска Варна“ инж. Младен Иванов, директор на общинското предприятие „Паркинги и синя зона“.
Заетостта в работно време (9 ч. до 19 ч. от понеделник до петък) на варненската „синя зона“ е 75%. Има идея да работи и през събота и неделя, но ако има 20% свободни места.
„Приходите от началото на годината от кратковременното паркиране са около 400 000 лв. Това е средно на ден 7 000 лв. с ДДС. Заедно с постъпленията от поставяне на скоби, абонаменти, репатриране сумата достига 800 000 лв.“, добави инж. Иванов.
Най-честите нарушения са спиране на забранени места. Нарушенията обаче намаляват. Контрол се осъществява „на терен“ всеки ден в работни дни. Работи се в координация с полицията и често шофьорите получават фиш или акт. „Паяк“ се използва само за водачи, спрели „нагло“.
„Гражданите са много активни, за което им благодаря. Получаваме много сигнали за излезли от употреба автомобили. Акцията за трошките продължава, обработваме постъпващите данни. Има процедура, често собствениците местят колите“, обясни още шефът на общинското предприятие „Паркинги и синя зона“.
На глоба подлежат варненци, които сами си обособяват лично паркомясто. Санкцията е от компетенцията на община Варна.
„Монтирането на зарядните станции за електромобилите ще стане след приключване на обществената поръчка. Надявам се това да се случи през лятото. Закупуваме 18 електрически коли, ние също ще ги ползваме“, категоричен е инж. Иванов.
Разширяването на съществуващата „синя зона“ е предстоящо, очаква се полагането на маркировка и поставянето.
„След като въведем в експлоатация и втората част от „синята зона“ ще направим анализ, и ако е необходимо, ще предложим въвеждане на „зелена зона“. Тя също е за кратковременно паркиране, но не мога да се ангажирам с подробности. В София има разлика в цената, максималното време за паркиране е различно“, каза още инж. Иванов.
НИНА РУСКОВА
БОРИС ПРОДАНОВ
Вижте цялото предаване: „Европейска Варна“ - 08.04.2019 г.
Коментари