IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Избрано
15:37 | 26 януари 2020
Обновен: 16:55 | 23 април 2024

До 20 минути чиновникът длъжен да ни свърши работа

Освен това трябва да се обръща към нас с "Уважаеми господине/госпожо"

По материала работи: Слав Велев
До 20 минути чиновникът длъжен да ни свърши работа

С 20 минути ще разполагат чиновниците, за да свършат работа по запитване на гражданин, което е отправено на гише или по телефона. Ако е дошло по пощата, срокът може да е до 3 дни. Това предвиждат нови стандарти за административното обслужване, които правителството прие тази седмица по предложение на вицепремиера Томислав Дончев. 20 минути е и максималният срок, в който гражданинът трябва да чака на опашка, преди да бъде обслужен от чиновник, предвижда пък друг от стандартите. При нарушение на стандартите за обслужване може да бъде наказан както конкретен служител, така и цялата администрация по реда на Закона за административното обслужване, предвижда постановлението на Министерския съвет.

 

Чиновниците ще са задължени и да поздравяват с “Добър ден“. Задължителното обръщение към гражданите пък е “Уважаеми господине/госпожо”, а в края на разговора трябва да използва пожелаят " Приятен ден"! ”.

 

Правителството въвежда и стандарти за вида на чакалните пред гишетата. В тях всеки чакащ трябва да разполага с поне 0,5 кв. м площ, да може да застане на метър от останалите, за да не се нарушава личното му пространство, и за поне 30% от гражданите на опашката да има поставени столове. Центровете за административно обслужване пък трябва да имат табели, които водят към тях, на поне 300 м от входа им. Има ограничение за едно заявление да не се налага посещаване на повече от 2 гишета.

168chasa.bg

 

По-строги присъди за непълнолетни убийци

Коментари

Новини Варна