IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Живот
16:39 | 23 февруари 2018
Обновен: 22:55 | 24 април 2024

Кои са най-често използваните думи в музиката на новото поколение?

Песните от последните 2 г. съдържат 20% повече позитивни думи

По материала работи: Пламен Янков
Кои са най-често използваните думи в музиката на новото поколение?

Музиката на новото поколение е насочена главно към личността и изразява все по-егоцентрични настроения в сравнение с песните отпреди 20 години, отбелязва NOVA. Според проучване думите, свързани с „аз“ или „мен“, са увеличили присъствието си в музикалните текстове с 43%, докато думата „ти“ се среща значително по-рядко, въпреки че през 1998 г. е най-популярната.

 

От Spice Girls до Little Mix, от Елтън Джон до Ед Шерийн и от Jamiroquai до Stormzy - за какво пишат музикалните икони, отразявайки водещите интереси на поколението Z?

 

Резултатите са формирани на база сравнение на повече от 73 000 думи от текстовете на 200 популярни песни от 1998 г. до водещите хитове на 2017/2018. Проучването показва, че днешните песни съдържат 20% повече позитивни думи, като напоследък „любов“ се споменава 117% повече, отколкото през 1998 г. Освен фокус върху любовта, съвременните песни съдържат и все по-разнообразен речник.

 

Вероятно заради все по-силното обсебване от себе си и егоцентрично поведение в обществото, световните звезди пеят по-малко за секс (69%). Проучването сочи още, че вече не се фокусираме толкова върху другите и не комуникираме в реално време очи в очи, което е характерно за музиката от 1998 г.

 

За днешното поколение присъствието на личността е ключово. Това показва честата поява на думи, свързани с красотата, които са с 116% повече - думите „хубав“я „красив“ бележат 2300% ръст в споменаванията. Манията в социалните мрежи към здравословното хранене и фитнеса се проявява и при текстовете на песни – използването на думата „здраве“ е нараснало с 55%, а думата „тяло“ се среща с цели 428% повече.

 

Все повече се привързваме към брандовете - младото поколение израства с лесен достъп до международните брандове, което се забелязва и в музиката. Употребата на думата „бранд“ самостоятелно е нараснала с 180%.  Изпълнителите пък употребяват имена на брандове с 345% повече, отколкото преди 20 години.

 

Четете още Еминем и Ед Шийрън пуснаха дуетно парче

“Реалността е фалшива. Мечтите са истински”

Еминем взе на прицел Тръмп в новото си парче

Музиката е универсален език, твърдят учени

Коментари

Новини Варна