С какво са полезни фибрите за здравето?
Хранителният режим, в който присъстват достатъчно фибри подпомага контрола на теглото
Публикувана: 24 Feb 2018 | 13:52

Фибрите или хранителните влакнини са естествена част от храните с растителен произход. Ползата им е, че преминавайки през храносмилателната система те поемат вода и подпомагат перисталтиката на червата. Фибрите преминават през храносмилателния тракт неусвоени, тъй като на тях не им влияят ензимите. Биват разтворими и неразтворими. Имат отчистващ ефект, тъй като повличат редица натрупани в дебелото черво токсини.

 

Освен че с тяхна помощ можем да предотвратим затягане на стомаха, те имат и други ползи за организма. Предотвратявайки констипацията, рискът от развитие и страдание от хемороиди намалява. Това предотвратява и развитието на колит и като цяло снижава риска от развитие на рак на дебелото черво.

 

Изследване на Медицинския център към Университета на Мериленд доказва, че приемът на фибри подпомага профилактиката на сърдечносъдови заболявания. Това се получава, тъй като разтворимите фибри допринасят за обирането на мазнините и намаляване на холестерола в кръвта. Фибрите благоприятстват нормализирането на инсулина и по-продължителното усвояване на захарта от кръвта, което предотвратява скокове в нейните нива. Това се доказва също при изследване, в което болни от диабет са били подложени на хранителен режим, богат на хранителни влакнини. В края му медиците са регистрирали по-нисък инсулин при доброволците, отколкото в началото.

 

Хранителният режим, в който присъстват достатъчно фибри подпомага контрола на теглото. Първо, защото тези храни създават по-голямо усещане за засищане, без да натоварват с много калории и без да се поглъщат много количества. Второ, тази храна се усвоява по-бавно и съответно енергията се освобождава по-равномерно и за по-продължително време, което предотвратява допълнителната консумация.

 

В повечето случаи тези храни като цяло са особено здравословни и са богати на витамини и други полезни нутриенти.Най-много хранителни влакнини се съдържат в зеленчуците, плодовете, зърнените и бобовите култури, семената. Добри източници на фибри са овесените ядки, мюслито, брюкселското зеле, портокалите, лененото семе, различните сортове боб.Млечните храни, разбираемо, не съдържат фибри. Такива се намират в нищожно малко количество в белия хляб.

 

puls.bg

Четете още:  Пилешко с киноа и зеленчуци

 

Коментари ( 0 )