IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Живот
16:06 | 16 януари 2019
Обновен: 07:28 | 18 април 2024

Хотел уволни служителите си роботи, защото не си вършат работата

Често създавали повече проблеми, отколкото помагали

По материала работи: Пламен Янков
Хотел уволни служителите си роботи, защото не си вършат работата

Твърди се, че роботите са на път да отнемат работата на хората. Естествено, това ще се случи преди да решат, че са доминиращия вид, който трябва да завладее човечеството.

 

Но последната случка в почти изцяло роботизираната верига от хотели Henn na показва обратното – очевидно роботите не са готови да заменят хората.

 

Собствениците на бизнеса били принудени да уволнят половината си служители или около 243 машини, които не си вършели работата както трябва, пише dnes.bg. Тъкмо обратното – те създавали повече проблеми и на малкото човешки персонал.

 

В  Henn na на рецепцията ще ви посрещне динозавър. Хуманоидни машини и кучета роботи танцуват в лобито. А малки метални устройства с изкуствен интелект отговарят за комфорта на гостите, румсервизът и чистотата. Но те били и тези, които най-често се чупели.

 

"Сега е много по-лесно, след като посетителите не ни звънят постоянно, за да поправим някой робот“, казват пред Wall Street journal част от служителите на хотела.

 

Недоволни остават и някои от гостите. Един от тях си припомня, как помощникът в стаята му се активирал заради хъркането му и цяла вечер не спирал да го събужда. Именно роботът-асистент, който носи сладкото име Чури бил първият, който бил уволнен.

 

Той бил неспособен да отговори на прости въпроси или да свърши лесни задачи. Когато Атсуши Нишигучи посетил хотела през 2017 г. той провел кратък разговор с Чури, който не довел до особен резултат. За това решил да позвъни на рецепцията и да потърси помощ, но установил, че в стаята няма телефон, тъй като малкият хуманоид трябвало да изпълнява всяко желание на клиента.

 

"Репутацията не е особено добра“, казва собственикът на веригата хотели. Навярно той съжалява и за решението да сложи динозаври със сензори за движение на рецепцията, тъй като в момента, в който някой се приближи или мине покрай тях, те гръмко казват "Здравейте“ и в лобито на хотела настава истинска какафония.

 

Динозаврите напомнят много на тези от "Джурасик парк“, но малките шапчици на главата им ги карат да изглеждат симпатично. Също така, те говорят няколко езика – японски, английски и корейски. В добавка към това, те ръкомахат с късите си ръчички, което кара гостите да се чувстват поне по-малко застрашени от тях.

 

Всяка стая е оборудвана още с подобни на BB-8 от "Междузвездни войни“ дроиди, които помагат на гостите да си пускат музика или да сменят каналите на телевизора. Те се казват Тапия.

 

Дори и рибките в аквариума в лобито се движат на батерии, а контейнерите за боклук са подвижни и се разхождат из целия хотел.

 

"Но очевидно да разчиташ само на роботи от рецепцията до почистването не беше добра идея“, признава собственикът на Henn na, който ще се върне малко назад във времето, като назначи на постовете истински хора, а не хуманоиди. А това може и да му коства рекорда на "Гинес", който поставя с отварянето на хотела си.

Коментари

Новини Варна