Самопрегледи, които всяка жена трябва да си прави
На какъв период от време е важно да ги правим
Публикувана: 2 Jun 2019 | 21:02

Как се грижите за вашето здраве? Храните се здравословно, спортувате? А колко често си правите самопрегледи? Така например, знаете ли че е хубаво един път годишно да следим за нашата височина, тъй като тя може да е показател за загуба на костна плътност? Самопрегледите не изключват рутинните прегледи при специалисти, но е важно да ги правим и при съмнение, че нещо не е наред да се консултираме с лекар. Вижте на какво е важно да обърнете внимание и колко често да го правите.

 

Гърди – 1 път месечно

 

Всяка жена трябва да е запозната със състоянието на гърдите си, преди цикъл, по време на овулация и в останалите дни. Самопрегледът на гърдите помага да забележим промени като зачервяване, подуване, болки, обриви, изтичане на секрет и други.

 

Кожа – 1 път месечно

 

Колко често преглеждате кожата си самостоятелно за появата на нови бенки, изменения на бенки, поява на петна? Самопрегледът е от особено значение за хора с много светла кожа, червенокоси, тези с многобройни бенки, хора, които са имали предракови лезии.

 

Хубаво е един път месечно внимателно да преглеждате всяка част на кожата си, дори тази, която не се излага на слънце, като скалпа, под гърдите, стъпалата, интимните части, под ноктите.

 

Обиколка на талията – на всеки 3 – 4 месеца

 

Следите ли редовно телесното тегло, обиколката на талията? Сантиметрите са показател за вашето здраве и евентуални бъдещи рискове за здравето. Мазнините, които се трупат около корема, увеличават риска от сърдечни заболявания, инсулт и диабет. Ако забележите, че сантиметрите на талията ви се увеличават, помислете за промяна в начина на хранене, спортувайте. Ако увеличаването на обиколката не е свързано с начина ви на живот, консултирайте се със специалист.

 

Пулс – веднъж месечно

 

Прекалено бързият сърдечен ритъм, може да бъде признак за свръхактивна щитовидна жлеза (хипертиреоидизъм) или сърдечни проблеми. Как сами да изчислите пулса си? Поставете показалеца и средния си пръст отстрани на шията или от вътрешната страна на китката, леко притиснете. Махнете двата пръста и нека остане само показалецът. Пребройте ударите за 15 секунди, след което го умножете по 4. Или избройте пулсациите за 60 секунди. Това е вашият пулс. В покой нормалният сърдечен ритъм трябва да е между 60 и 100. Ако е 110 – 120, това обикновено не е нормално, като трябва да отбележим че по време на спорт, пулсът се ускорява, но това е нормално.

 

Кръвно налягане – всяка седмица или 1 път на две седмици

 

Редовното отчитане на кръвното налягане може да ви даде някои отговори за сегашното и бъдещото ви здраве. Както знаете, високото кръвно налягане бива наричано тихият убиец. Може да е част от нашия живот и да не забележим това.

 

az-jenata.bg

Четете още: Релаксация – защо ни е необходима?

Коментари ( 0 )