Шест храни за по-добра хидратация
Яжте повече плодове, съдържащи вода
Публикувана: 12 Jun 2019 | 21:11

С всеки изминал ден времето става все по-горещо и постепенно се доближаваме до летните горещини. Тогава се нуждаем от повече течности, за да може организмът ни да не прегрее и работи на нормални обороти. Освен задължителните 2 литра и половина вода на ден, ние трябва да консумираме повече храни, които я съдържат, за да избегнем дехидратацията.

 

Има много плодове и зеленчуци, които освен полезни за здравето със своите витамини и минерали, са с по-голямо количество вода в себе си. Според медици, близо 20% от нашия дневен прием на течности трябва да идва от плодове и зеленчуци.

 

Динята е най-популярният плод, с който се разхлаждаме през лятото. Но освен нея има и други храни, на които да наблегнем, ако се нуждаем от повече течности. Ето шест от най-популярните:

 

Краставици

Закъде сме без тях? Стават за салатка с ракийка или за вкусен и освежаващ в горещините таратор – любимата супа на много от нас през лятото. Близо 95% от съдържанието на краставицата е вода. В зеленчука има още много витамин С и фибри.

 

Ягоди

Един от най-предпочитаните плодове за този сезон, съдържат в себе си около 91% вода. В тях има голямо количество антиоксиданти, фолиева киселина, витамин С и фибри. Те са с нисък гликемичен индекс и са полезни при хора, които са на диета.

 

Диня

Макар и още да има ягоди и череши, в някои от по-големите търговски вериги вече продават дини. Във вкусния плод има близо 92% вода. Затова той се препоръчва добре изстуден за горещите летни дни. Динята съдържа ликопен – мощен антиоксидант, който предпазва клетките от оксидативния стрес. Въпреки че е полезна при дехидратиране на организма, не бива да прекаляваме с нея, защото в нея има много захари.

 

Пъпеш

Поредният сочен и сладък плод, който трябва да похапвате по-често през лятото. Причината е, че съдържа около 90,2% вода и така спомага за по-добрата му хидратация. Пъпешът е доста засищащ. Богат е на витамините А и В. Една четвърт от него може да побере до 50 калории.

 

Репички

Добавяйте ги към зелената салата. Още щом ги нарежете, ще видите, че те са пълни с вода. Е, в тях има около 95% от нея. Репичките съдържат антиоксидантът катехин, който прочиства черния дроб от натрупаните токсини. Присъстват в много диети, защото не са калорични и не съдържат мазнини.

 

Домати

Този зеленчук присъства на масата ни почти всеки ден. И има защо – в него има почти 95% вода. Доматите са източник на витамините А, В6, С и К, фолиева киселина и тиамин. От минералите в тях има калий, манган, магнезий, фосфор и мед, които поддържат костите здрави и предпазват сърцето от заболявания.

Коментари ( 0 )