Лягането веднага след вечеря е вредно
По този начин вместо да отслабвате, вие качвате килограми
Публикувана: 19 Jun 2019 | 10:10

Дори и да тренирате редовно и да ядете здравословно, все пак не виждате резултатите, които желаете. Това може да се дължи на факта, че вечеряте много късно и веднага след това се насочвате към леглото за сън. Независимо дали работите нощни смени, или просто сте си създали такъв навик, този режим може да повлияе сериозно на опитите ви да отслабнете, пише Tialoto.bg.
 

Вредата от нощната вечеря и похапването на нещо малко преди лягане е една и съща. И двете водят до подуване на корема. Още повече, че ако посегнете към десерт след вечеря, това може сериозно да ви развали режима за отслабване.


Ако вечеряте в 22:00, а не в 19:00, пропускате възможността да изпитате желание за нещо сладко след хранене, но сядането на масата толкова късно също не е много добра идея. Със създаването на такъв режим, може да предизвикате качването на килограми, защото отслабването е пряко свързано със съня.


Връзката между съня и теглото е от огромно значение за отслабването. Това е така, защото тялото си има собствен режим, в който знае кога да се събуди и да погълне храна и кога да заспи и да не прави нищо друго. Ако започнете да храните тялото си в грешно за него време, това може да доведе до покачването на килограми.


Това се случва, защото ензимите, участващи в окислението на мастни киселини са силно циркадни. Те знаят кога трябва да усвояват глюкозата и кога да почиват. Когато ядете в ненормално време като 23:00 вместо да спите, тялото ви се стресира.


Консумацията на храна късно вечер обърква черния ви дроб и другите храносмилателни органи. Те са принудени да се справят с притока на хранителни вещества по това време, но не ги обработват толкова ефективно.


Това може да се превърне в проблем за нивата на инсулин и кръвната захар, което води до образуването на повече мазнини в организма. Проучване показва, че хората, които редовно вечерят късно са склонни да имат по-голяма обиколка на талията и по-висок процент на телесна мазнина в сравнение с хората, които имат по-нормален график за хранене.


Ако тепърва започвате да отслабвате, опитайте се да пропускате вечерята. Експерти споделят, че изборите ни на храна през нощта не са толкова здравословни. Дори и да похапнете нещо малко, което ви се струва безобидно, то не е така. Дори една купа ядки може да се превърне във фактор, който пречи да направите перфектната фигура.


Експертите съветват да не похапвате нищо два часа преди лягане. В случай, че отивате на вечерно парти или на семейни събирания, опитайте се да наблегнете на по-лека храна.


Много хора ядат по-малко сутрин и на обяд, а вечерята им е богата, опитвайки се да поддържат баланс между храненията. Но в битката с отслабването, това е най-голямата грешка.


Четете още: Учени: Причината да дебелеем е…
 

 

Коментари ( 0 )