12:13 | 9 октомври 2019
Обновен: 07:46 | 24 март 2024

Нобелов лауреат не изключва съществуването на живот на други планети

Нобелов лауреат не изключва съществуването на живот на други планети

Тазгодишният Нобeлов лауреат по физика Джеймс Пийбълс предполага, че и на други планети може да съществуват форми на живот. Това мнение ученият изрази по телефона по време на пресконференция в Кралската академия на науките.

"Възможно е да съществуват планети, подходящи за живот. Но дали той ще прилича на земния, засега е невъзможно да узнаем", заяви ученият. Той призова младите хора по-смело да навлизат в науката, където ги очакват нови открития.

Канадецът Джеймс Пийбълс и швейцарците Мишел Майор и Дидие Кело спечелиха Нобелова награда за физика за принос в разбирането на това как се развива Вселената.

Тазгодишната Нобелова награда за физика е за новото разбиране на структурата и историята на Вселената, мястото на Земята в Космоса и първото откриване на планета, орбитираща около слънцеподобна звезда извън Слънчевата система. Пийбълс получава половината награда за „теоретически открития във физическата космология“, а Майор и Кело си поделят другата половина за „откриване на екзопланета в орбита около слънцеподобна звезда.

dariknews.bg