Какво трябва да знаем за яйчния жълтък?
Разумната консумация на яйчни жълтъци подобрява дейността на имунната система
Публикувана: 20 Oct 2019 | 15:03

Яйчният жълтък не се слави с добра репутация, поради високото съдържание на холестерол. Повечето специалисти съветват ограничаване приема на жълтъци, особено от хора с висок холестерол и повишено кръвно налягане. Скорошни изследвания обаче, сочат, че нивата на холестерола в кръвта не се влияята в голяма степен от прима на храни, съдържащи холестерол. Както белтъкът, така и жълтъкът на яйцето съдържат много витамини, минерали и мазнини. Какви са ползите от консумацията на яйчни жълтъци. Яйцата са евтин, но много здравословен продукт. С тях могат да се сготвят различни ястия, бързо и лесно. Яйцата не са забранени от никоя религия или обичаи. Консумацията на цяло яйце – белтък и жълтък осигурява оптимален баланс от белтъци, мазнини и калории, които осигуряват на тялото нужната енергия и ситост.

 

Разумната консумация на яйчни жълтъци подобрява дейността на имунната система, очното здраве, включително намалява риска от макулна дегенерация и т.нар. старческо перде. Жълтъците повишават костната плътност и тяхната устойчивост. Те поддържат доброто здраве на косата и кожата, а също така на жлъчните пътища, поддържат кръвното налягане в нормални граници подобряват мозъчната функция и спомагат развитието на мозъка при подрастващите. Хранителни факти за жълтъка. Количеството на нутриентите във всеки жълтък зависи от размера на яйцето, как са били отглеждани кокошките, техният вид и т.н. Хранителните качества на яйцето, не на последно място, зависят от начина, по който са приготвени. Така например готвенето на яйца в олио удвоява, дори утроява количеството на мазнините и холестерола.

 

По данни от различни здравни организации стандартен яйчен жълтък от яйце около 17 грама съдържа: 55 калории, 2,7 гр протеин, 4,51 г мазнини (от които 1,624 г са наситени, 1.995 г мононенаситени и 0,715 г полиненаситени), 184 мг холестерол, 0,61 г въглехидрати, 0,10 г захари. Яйчният жълтък съдържа поне 7 есенциални минерала: калций, желязо, магнезий, фосфор, калий, натрий, цинк.В жълтъка се съдържат 43% от общия белтък на яйцето. Почти всички водо- и мастно разтворими витамини се намират в жълтъка.

 

Puls.bg

Японски пандишпанен чийзкейк

Коментари ( 0 )