IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Лайфстайл
20:37 | 3 юли 2015
Обновен: 19:35 | 27 март 2024

Какви права имат потребителите при пътуване?

"Гишето на пътника" помага на хората да отстояват, каквото им се полага

По материала работи: Слав Велев
Снимка: bgonair.bg

В разгара на летните отпуски 20 европейски държави, сред които и България, едновременно се опитват да насочат вниманието на гражданите към това, на което имат право при проблеми с пътуването. За четвърта поредна година, днес у нас беше отворено така нареченото Гише на пътника в салон на Терминал 2 на Летище София. 

 

Изгубен багаж, закъснение на самолета или отмяна на полет. Какво да правим? Пътуващите със самолет масово не знаят, че в случай на отлагане на полета с повече от два часа, вие имате правото да изискате от авиокомпанията, с която трябва да излетите, безплатни храни и напитки. А ако плановете ви са много объркани, дори и настаняване в хотел.

 

"Веднъж съм се сблъсквала с проблеми при пътуване – багажът ми не пристигна, дойде чак на следващия ден. И попълвахме там съответните документи на летището, оплаквахме се", разказа пасажерът Анна Ангелова. 

 

Чрез Гишето на пътника много от днешните пасажери научиха, че при отмяна на полет с повече от 5 часа, авиокомпанията е длъжна да им възстанови цената на билетите. В случай на изчезнал багаж пък пътниците имат право на обезщетение до 1200 евро. А таблата на летищата винаги трябва да работят, предаде репортер на Bulgaria On Air.

 

"В нашия център от 2014-а година досега имаме около 990 жалби - трансгранични, от които 345 са свързани с транспорт", заяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.

 

Проблеми обаче имат не само авиопътниците. Само в първите дни на юли в Комисията за защита на потребителите са получени няколко десетки жалби, свързани с дублиране на резервации за почивки и непредоставяне на туристически услуги. Затова от КЗП откриват безплатни приемни за гражданите в повечето ни летни курорти.

 

"Целта е основно да можем да дадем повече информация за потребителските права. Да знаят хората как да се защитят, когато имат някакъв проблем, свързан с тяхното пътуване или въобще с ваканцията им", каза Димитър Маргаритов, председател на КЗП.

 

На 6 юли Гише на пътника ще има на Софийската автогара.

 

Вижте повече във видеото на bgonair.bg.

Коментари

Новини Варна