Няколко съвета за справяне с празничната депресия
Чашката не е спасение
Публикувана: 1 Jan 2018 | 11:36

Раздвижете се

Малко упражнения ще ви помогнат да се отървете от натрупаните излишни килограми след голямо празнично преяждане. С тях ще останете здрави в сезона на настинките и грипа. Движението е чудесен начин да прогоните стреса от всекидневието си и освен това положителните ефекти от добрата тренировка продължават няколко часа, след като излезете от залата. Ще имате повече енергия през целия ден, а метаболизмът ви ще остане ускорен. Упражненията ще ви гарантират и добро настроение.

Яжте здравословно
С какво и как се храните се отразява на настроението и енергията ви. Избягвайте бял хляб, ориз и захар. Те са сред храните, които причиняват депресия, липса на концентрация и ще се отразят и на обиколката на талията ви. Опитайте се да включите в менюто си пълнозърнест хляб, плодове и зеленчуци. Пийте по 8 чаши вода на ден. Като се храните здравословно, ще заредите тялото си, ще стабилизирате нивото на кръвна захар и няма да можете да се оплачете от липса на енергия.

Порадвайте се
Може и да знаете, че слънцето зарежда с витамин D, но знаете ли, че подобрява и настроението. Липсата на слънчева светлина може да причини и депресия. Както физическата дейност, така и слънчевата светлина спомагат за освобождаването на вещества, които гарантират добро настроение. Вдигнете щорите. Избирайте маси до прозореца, когато ходите да обядвате. И ще видите как много скоро промяната ще стане явна за вас.

Спазвайте обещанията си
Ако сте си дали дума след Коледа да спрете захарта за известно време, да ходите във фитнеса поне два пъти седмично или да прекарвате повече време със семейството си, опитайте се да спазвате обещанията. Когато отмятате направеното в списъка с целите си, ще започнете да се чувствате все по-удовлетворени.

Решението не е в чашката
Да си седите край камината и да пиете чаша вино изглежда като добър начин да прекарате вечерта. Но колкото и да ви се струва невероятно, е по вероятно алкохолът да увеличи депресията ви, вместо да я намали, когато се обръщате към него, след като вече сте станали жертва на лошото настроение. Може да изпиете една чаша, но наливането с алкохол, в което се включва изпиването на 4-5 чаши за една вечер, никога не е добър избор. На следващата сутрин няма да се чувствате добре, ще бъдете депресирани и още по-изморени.

Поглезете се
Заслужавате да направите нещо хубаво за себе си не само по празниците, а и когато те вече са и зад гърба ви. Да има нещо хубаво, което да очаквате, винаги може да ви даде нужната мотивация. Лошото време може да изглежда безкрайно, но ако планирате нещо приятно, времето ще се изниже неусетно.

Починете си
Да, почивните дни може и да са свършили и пред вас да има купища неща, които да чакат само вас, но е крайно време да се научите да казвате "не" на всичко излишно, което се опитват да прехвърлят на вас. Опитайте се да прекарате по няколко минути на ден, без да правите нищо. Прочетете книга, поспете си през уикендите, легнете си по-рано, опитайте да медитирате.

За какво са приятелите?
Защо да се събирате със семейството и приятелите само по празниците? Не е невъзможно и толкова трудно да излезете някоя вечер през седмицата. Никой не иска от вас да купонясвате до зори. Може просто да отидете на ресторант, на кино или да организирате събиране вкъщи. Няколко часа в приятна компания и веднага ще забравите за лошото си настроение.

Под завивките
В опитите си да не изпуснем нещо много често се лишаваме от сън, а колко пълноценно може да се насладите на всичко, което не искате да пропуснете, ако не сте си взели нужната доза сън? Опитвайте се да спите 7-8 часа всяка нощ и да си лягате и ставате по едно и също време. Веднага ще усетите разликата и прилива на енергия. Но и не прекалявайте със съня. Да спите повече от 12 часа през уикендите може всъщност да увеличи умората ви.

 

Още по темата: Как да свалим излишните килограми след тежките маси

 

Коментари ( 0 )