Три фирми подадоха оферти за нови кораби за ВМС в поръчка за 984 млн. лева
Предложенията на българската МТГ-Делфин, германската Lurssen Werft и италианската FINCANTIERI ще бъдат отворени на 22 април
Публикувана: 18 Apr 2019 | 10:20

Три фирми са изпратили оферти по проекта за придобиване на нов многофункционален патрулен кораб за Военноморските сили (ВМС) до края на срока, който изтече на 16 април в 17.00 часа, съобщи Министерство на отбраната. Това са компаниите „Fr. Lurssen Werft GmbH & Co.KG“ (Германия), „МТГ – Делфин“ (България) и „FINCANTIERI“ (Италия).

 

 

Междуведомствена работна група с председател заместник-министъра на отбраната Анатолий Величков, в която влизат експерти от Министерството на отбраната, представители на Министерството на финансите, Министерството на икономиката, Министерството на външните работи и ДАНС ще отвори предложенията на 22 април във военното ведомство. Следващата стъпка на комисията е оценка на офертите. Работата на междуведомствената работна група ще завърши с окончателен доклад с оценка и класиране на подадените оферти, който се утвърждава от министъра на отбраната, и се внася в Министерския съвет за разглеждане и одобряване.

 

Investor.bg припомня, че на 19 юли 2018 г. Народното събрание прие актуализирания проект за инвестиционен разход „Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб за Военноморските сили (ВМС)“. Целта на проекта е придобиването на два многофункционални модулни патрулни кораби, които притежават способности да участват в широк спектър от морски операции на НАТО и Европейския съюз. Те трябва да заменят част от наличните във ВМС кораби руско производство, които не подлежат на модернизация.

 

Предишният проект за нови кораби на вoенноморските сили се провали, след като през декември 2017 г. единствената фирма, подала документи и спечелила търга за два кораба, се отказа. Става дума именно за варненската "Делфин", която кандидатсва и сега.

 

Максималната прогнозна стойност на актуализирания проект е 984 млн. лева с ДДС. Разликата от 164 млн. лева спрямо приетия през 2016 г. от Народното събрание проект за инвестиционен разход, е разпределена за плащане през 2025 г. и 2026 г.

 

Сумата включва разходите за придобиване на корабите, първоначалния комплект ЗИП, средствата за обучение, обучението на екипажите на двата кораба и първоначалната интегрирана логистична поддръжка (за период от 3 години). В сумата обаче не се включват боеприпасите. Финансирането ще е целево от държавния бюджет за период от девет години, се посочва в актуализирания проект за „Придобиване на многофункционален модулен патрулен кораб за ВМС“.

 

Добавени са два нови варианта за придобиване: закупуване на нов отбранителен продукт (модифициран за нуждите на ВМС) или производство по лиценз, както и комбинация от разработване на нов продукт и модификация на вече съществуващ.

 

Предвижда се многофункционалните модулни патрулни кораба да бъдат окомплектовани с основно въоръжение и корабни изделия.

 

Корабите трябва да могат да поразяват брегови и морски цели зад пряката радиолокационна видимост с противокорабни ракети, да разполагат със способност за въздействие по надводни и въздушни цели с артилерийското въоръжение, въздействие по подводен противник с противоподводни торпеда и  въздействие по въздушен противник със зенитни ракети. Заложена е и способност за осигуряване на базирането и управлението на вертолети Panther.

 

Очаква се първият кораб да бъде доставен и приет от държавата през 2022 г., а вторият - през 2023 г.

 

В състава на ВМС в момента влизат 6 бойни кораба, от които 3 са произведени в бившия СССР, а другите три са белгийско производство, клас Е-71, придобити като втора ръка през 2005 г. и 2008 г, пише Investor.bg.

 

На 8 юни миналата година парламентът одобри два проекта за 3,26 млрд. лв. за модернизация на армията. Общо 1,46 млрд. лв. се предвижда да струват 150 бойни машини за пехотата, които трябва да бъдат изплащани до 2029 г., а първите машини да пристигнат още през 2019 г. За "поне 8" многоцелеви изтребителя бяха приготвени 1,8 млрд. лв., които ще бъдат разсрочени за 9 години. 

 

Още от: Морски бизнес

Коментари ( 0 )