Българските пристанища не са подготвени за предизвикателствата на новото време. Това съобщи в сутрешния блок на тв „Черно море“ с водещ Иван Барбов Свилен Крайчев, директор на Българската асоциация на корабните брокери и агенти.
Техниката за обработка е от 50-те години на миналия век, няма силози за зърно, не се товари нормално и т.н. Да не говорим за въвеждането на нови мощности – от доста време се говори за новия терминал в „Максуда“, който обаче едва ли ще се реализира, каза още Крайчев.
Според него лъч светлина е предстоящото удълбочаване на каналите „Море-езеро“ до 13,5 м. Това ще доведе до много положителна промяна, добави той. Заради затрудненията в момента немалко кораби със зърно се пренасочват към Констанца, от което страда нашият морски бизнес, обясни Крайчев.
Повод за гостуването му бе неговото участие в Генералната асамблея на ФОНАСБА(Федерацията на националните асоциации на корабните брокери и агенти) в Маями, САЩ. Новото е, че приехме стандарта за качество на тази организация, която е в много тесни връзки с институциите, определящи политиките на шипинга в света.
Става дума за определени критерии, на които всяка компания трябва да отговаря. Във връзка с това искаме да направим програма за повишаване на квалификацията на корабните брокери и агенти.
Става дума за онлайн курсове за запознаване с всички нормативни промени, засягащи морския бизнес. Така всички корабни брокери и агенти ще са в час с новостите, поясни Свилен Крайчев.
Въвеждането на критериите ще ни позволи и да издаваме сертификати на ФОНАСБА, обобщи той.
Ставри Стефанов
Още по темата "Щрихи от утрото" (22.10.2019) - Кои са предизвикателствата пред родните корабни агенти?
Коментари