КЗП: Консултирайте се с експерт преди теглене на кредит
Председателят изрази мнение, че настъпващите промени в онлайн търговията са в полза на потребителите
Публикувана: 12 Jan 2018 | 17:16

Комисията за защита на потребителите (КЗП) препоръчва консултация с експерт преди тегленето на кредит, тъй като потребителите могат за изпаднат в неприятната ситуация да се изправят пред допълнителни разходи при издължаването по кредити, ако при тегленето им не са успели да вникнат достатъчно добре в съдържанието на документите, които подписват. За това предупреди председателят на Комисията Димитър Маргаритов, съобщиха от пресцентъра на КЗП.


„Ако нещо не е ясно, е добре хората да ползват експерти за консултация. Те са професионалисти и могат да насочат вниманието на потребителя върху онези притеснителни моменти в договора и всички съпътстващи го документи, които биха били неразбираеми. Възможно е консултацията да доведе до допълнителен разход, но той да се окаже много по-малък от този, който би следвало да се направи, ако потребителят не е разбрал и е подписал нещо, в резултат на което се е задължил”, коментира Маргаритов. Председателят на КЗП изрази мнение, че настъпващите промени в онлайн търговията, включително и в процеса на нейното естествено развитие в конкуренция с конвенционалната, са в полза на потребителите.

 

„След като стана ясно преди няколко дни, че основателят на най-голямата в света онлайн платформа вече е най-богатият човек в историята и не го крие, означава, че най-вероятно се гордее с това, че все повече хора използват този способ”, каза Маргаритов в отговор на цитираната от водещата Диана Радева информация, че към платформата в Marketplace на въпросния търговец през миналата година са се присъединили 300 000 електронни магазина, а той самият наскоро е патентовал „огледало” за виртуално изпробване на дрехи. „Потребителите осъзнаха, че онлайн търгуването може да им помогне, да им даде по-изгоден начин да пазаруват, да общуват, да сравняват, да търсят това, което им е необходимо и по този начин да бъдат доволни всички страни”, допълни Маргаритов.


Председателят на КЗП заяви, че в около 60-70% от случаите институцията успява да помогне на хората да получат удовлетворително разрешение на техните казуси, след подаване на жалба. „Нашата основна функция е да сме контролен орган. Т.е. да установим наличието на едно нарушение и да санкционираме нарушителя. Ние нямаме инструмент, с който да принудим търговеца по някакъв начин да обезщети потребителя. Това в крайна сметка съдът може да направи с влязло в сила решение. Но, установявайки при нашите проверки каква е фактическата обстановка, в много случаи ние стигаме и по-напред от това, което законът ни вменява, и то е да помогнем на потребителите да получат удовлетворяваща ги компенсация от страна на търговците”, каза Маргаритов.

Actualno.com

 

Четете още: Продали сме стоки в чужбина за 48 милиарда лева до ноември

Коментари ( 0 )