IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 23°
Новина на деня
10:46 | 8 март 2018
Обновен: 01:16 | 25 февруари 2024

Статистиката сочи: По три деца стават жертви на катастрофи всеки ден

Обучение за безопасното поведение на децата на улицата започва още от детската градина

По материала работи: Слав Велев
Статистиката сочи: По три деца стават жертви на катастрофи всеки ден

По три деца на ден стават жертви на тежки катастрофи, а голямата част от тях остават с тежки увреждания за цял живот. Това сочи статистиката на Пътна полиция за изминалата 2017 година, с която „Монитор” разполага. Според цифрите за последните 12 месеца по пътищата са регистрирани 1110 случая на сериозно ранени деца. Загиналите пък са 36 - 27 от тях са починали като пътници в автомобилите, докато родителите им са ги возели. Последният регистриран случай в статистиката е от 24 декември, когато при жестока катастрофа на пътя Пловдив – Пещера загиват майка и двете й деца. Тя се удря челно в друг автомобил. По вина на водачи от семейството им пък са пострадали 613 деца. Като пешеходци убитите са 4, а са ранени цели 348. Интересна е цифрата на загиналите хлапета, които са били зад волана на колата. Те са 5 за последната година, а 149 са пострадали тежко, докато са шофирали автомобилите на родителите или приятелите си, пише Monitor.bg.

 

„През отчетния период на 2017 г. не се отчита намаляване на загиналите деца в сравнение с миналата година, а при ранените намалението е с 50. При децата пътници намалението е с 1 загинало дете и 17 ранени, но при децата водачи има увеличение с 1 загинало дете. При децата пешеходци броят на загиналите е същият, а на ранените е с 2 по-малко”, поясниха от Пътна полиция за „Монитор”. От там вече са заложили редица мерки, за да намалят детския травматизъм при катастрофите. На последното, 55-о заседание на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата е взето решение БЧК също да подпомогне органите на Пътна полиция. Заложено е участие в Националния дарителски фонд за подпомагане на деца, осакатени и тежко наранени от пътнотранспортни произшествия, и организиране на връчването на помощи на пострадалите 2 пъти годишно. Българският червен кръст ще прави и открити уроци по пътна безопасност и първа помощ за ученици от 1-ви до 4-ти клас.

 

 

В една от стратегиите за опазване на живота на децата, която трябва да бъде изпълнена до 2020 година, са заложени редица мерки, които започват с обучението на децата в пътната безопасност още от детската градина. В една от точките е записано, че това ще става с подкрепа на творческите им изяви, като създаване на разкази, стихотворения и песни за безопасното им участие в пътното движение. Смята се, че по този начин те по-лесно ще възприемат опасността, която ги дебне на улицата или в колата.

 

За по-големите деца пък се планира да се провеждат състезания и конкурси, след които да се връчват сертификати. Така малчуганите ще бъдат стимулирани да научат повече за пътната безопасност.

 

Планира се дори и създаване на условия в средните училища за обучение на учениците за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Това обаче не означава, че ще им се дава да шофират автомобили. Обучението ще е основно в теорията, прожектирането на филми и дори импровизирани изпити на листовки.

 

 

1801 пешеходци са били пометени през 2017 година, сочат данните на Пътна полиция. От тях 102-ма са пресичали неправилно. 18 са загиналите. Останалите са били прегазени на пешеходни пътеки. През същия период на 2016 г. са настъпили 1759 тежки катастрофи от вида „блъскане на пешеходец“ (с 88 по-малко), загиналите са били 114 (с 43-ма по-малко), а ранените – 1729 (със 72-ма по-малко).

 

„Отчита се увеличаване на броя на ПТП, загиналите и на ранените от вида „блъскане на пешеходец“. Запазва се тенденцията за занижен контрол над поведението на пешеходците като участници в движението по пътищата“, обясниха от МВР пред „Монитор“.

 

Високият дял на травматизма при този вид катастрофи се дължи основно на конфликтността между пешеходното и автомобилното движение, на необезопасяване на най-рисковите участъци и кръстовища в населените места, а така също и на ниското ниво на транспортна култура и дисциплина на пешеходците и водачите. Тежестта при този вид ПТП е един загинал в приблизително всяко дванадесето произшествие.

 

 

Коментари

Новини Варна