IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Новина на деня
20:34 | 21 април 2018
Обновен: 23:29 | 8 април 2024

Полагаме нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя

Увеличават се провиненията, при които се отнема свидетелството за управление на МПС

По материала работи: Пламен Янков
Полагаме нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя

Всеки автомобил с техническо досие, нов шофьорски изпит при три поредни нарушения на пътя и по-високи глоби. Това са само някои промени, записани в три проектозакона, съобщава NOVA. 

 

Според предлаганите промени, седем са тежките нарушения, при които ще се отнема шофьорската книжка. Сред тях – употреба на алкохол, организиране на гонки, както и шофиране  в аварийната лента или в насрещното платно. Наказанията ще бъдат различни  според нарушенията. А при повторно такова , ще стават все по-сурови.

 

Глобите за превишена скорост и алкохол не се предвижда да се променят, като най-високата остава тази за участие или организиране на гонки, а именно 3 000 лв. Увеличават се обаче, глобите за преминаване на червен светофар и неправилно паркиране. В първия случай става  150 лева, а при паркирането  100 лева.

 

При три тежки нарушения в рамките на две години, шофьорът ще трябва да се явява отново на изпит за книжка. Друго предложение е всеки автомобил да има досие, където се записва цялата информация за техническото състояние, претърпените катастрофи, километража и направените ремонти. Идея, която подкрепят и от Института по пътна безопасност. Особено, когато става въпрос за стари автомобили.

 

Автомобили убийци. Повечето коли втора ръка по пътищата ни били такива, твърдят от Института по пътна безопасност. Над 80% от тях били катастрофирали, а след козметичен ремонт, родните търговци ги пускали на пазара.

 

В Асоциацията на вносителите членуват 130 автокъщи. Категорични са, че автомобилите им били в безупречно състояние, а всяка кола минавала през оторизиран сервиз. Не така обаче, било в сивия сектор, който държи почти половината пазар.

 

От Института предлагат нов държавен орган да контролира състоянието на старите коли. Прегледа в оторизиран сервиз да бъде задължителен, предоставянето на 6-месечна гаранция и възможност за връщане на автомобила до седмица - също. Практика отдавна позната в Европа.

Коментари

Новини Варна