Обмислят тест, който определя готовността на детето за първи клас

Целта на диагностиката е началните учители да имат база, върху която да започнат да работят

Обмислят тест, който определя готовността на детето за първи клас

Да се въведе тест, който определя готовността на детето за постъпване в първи клас, обмислят от Министерството на образованието и науката. Той няма да се провежда с цел оценяване и няма да влияе върху приема в първи клас, категорични са от ведомството. Резултатите от него ще служат само на учителите, за да могат да помогнат на децата там където има нужда.

 

Целта на диагностиката е началните учители да имат база, върху която да започнат да работят в първи клас. Това не е ново за децата, за учителите и за родителите, разликата е, че сега тестът ще бъде стандартизиран, обясни експертът в министерството на образованието Ваня Трайкова.

 

Идеята е хубава, но за да има полза от този тест, той трябва да е добре формулиран и да отчита особеностите на всички деца, коментира Пламена Николова от Национална мрежа за децата.

 

„Някои деца могат да имат специални потребности или българският да не им е майчин език и това да ги затрудни. Всички тези неща трябва да бъдат взети предвид при изготвянето на самите тестове, както и самите учители, които провеждат тестовете, трябва да бъдат много добре подготвени, защото идеята е по никакъв начин децата да не разберат, че са проверявани и това да ги стресира, а това да става под формата на обичайна педагогическа ситуация“, каза Николова.

 

Такава практика има в столичното 51 училище „Елисавета Багряна“ вече няколко години, след като стане ясно кои са децата, които ще постъпят в първи клас, обясни директорът Асен Александров, цитиран от dariknews.bg.

 

Той го определя не като тест, а като наблюдение, което се провежда под формата на игри. Например на децата се дава да рисуват на свободна тема:

 

„В зависимост от това, което рисуват децата, от цветовете, подредбата могат да се направят някои изводи за интровертност, екстровертност, за таланти и т.н. Има тестове, които измерват някаква тяхна готовност или знание за буквите, например на един лист са нарисувани 15-16 предмета и се иска да се оцветят предметите, които започват с буквата б“, посочи директорът.

 

Целта е да бъдат сформирани разнообразни класове и децата в тях да имат различна първоначална готовност за започване на училище, защото според Александров, в първи клас не трябва да се прави подбор според способностите.

 

Четете още:   

Коментари

Новина на деня
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата