Само около 35% от пътната мрежа в България е в добро и средно добро състояние. Финансирането на ремонтните дейности остава основният проблем, както и неправилно определяните приоритети при изразходването на средствата.Това каза инж. Ясен Ишев от Научно-техническия институт по транспорт в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.„Ремонтните дейности на пътищата у нас често се правят прибързано, основната цел е строежът на нови. Именно разходите за тях изместват и фокуса от необходимите ремонти. Средствата за пътната мрежа в страната не са достатъчно и не се разпределят ефективно“, смята той.Инженерът посочи, че има множество симптоми за занижаване на изискванията към фирмите, извършващи строителни или ремонтни дейности, и добави, че пример за това са множеството нови пътища, които имат нужда от ремонт месеци след пускането им в експлоатация.
Според него България има възможност да привлече експерти, за да подобри процеса, а все пак такива има в екипите и към момента.Ясен Ишев информира, че въвеждането на тол таксите се движи в срок. Очаква се до края на годината те да са факт за автомобилите под 3,5 т, а след средата на 2019 г. да се въведат и за тежкотоварните.
investor.bg
Четете още: Премиерът обяви наследниците на тримата министри, подали оставки
Коментари