Браншът иска 50% повече за реклама на туризма
Обмисля се визите за руски и турски туристи да станат многократни
Публикувана: 22 Jul 2019 | 16:47
снимки: Ели Маринова

Парите за реклама на родния туризъм да се увеличат с 50% за 2020 г. Това ще поиска Министерството на туризма, съобщи на среща с бранша в курорта Златни пясъци край Варна Николина Ангелкова. За 2019 г. парите за реклама са 11 млн.лв. На този етап няма данни за туристите през юни и не могат да се правят обобщения. Според представители на бизнеса има достатъчно гости в националните ни курорти. „Яд ме е  на негативната кампания в социалните мрежи и някои медии, където отделни изолирани проблеми се преекспонират. Вярно е, че проблеми има, но търсим начини да ги преодолеем. Единичните случаи, за които става дума, рушат реномето на туризма като цяло, каза още Ангелкова.

 

Тя посочи, че рекламата освен към традиционните страни като Русия, Чехия, Полша, Германия и Великобритания и други ще се насочи и към държави като САЩ, Южна Корея, Япония, Китай, Близкия изток. Обмислят се варианти как да стане това, каза още министърът на туризма. Тя припомни, че от 1 октомври т.г. ще заработи единната система за туристическа информация. Данните, постъпващи там, ще са изключително важни за хода на сезона.

 

През м.г. у нас са дошли 9,2 млн. туристи, което не може да бъде повторено скоро, каза Мартин Захариев от националния борд по туризма. Според него 2019 г. ще бъде преломна за туризма. Време е да започнем да се самоуважаме малко повече и да не поддаваме на негативната реклама, призова той. Добре е да наблегнем на нашите природни забележителности, културно-историческото наследство  и на сигурността, която не всички дестинации по света дават. 

  

Редно е дипломатическите служби и търговски аташета да заработят реално като истински посланици на страната ни навън. Имаме повече от 3000 читалища, които освен просветни центрове, могат да работят и като информационни центрове. Според Захариев у нас има дефицит на реална туристическа информация. Крайно недостатъчни, ограничени и зле организирани са съществуващите ни информационни центрове и това трябва да се промени.

 

Според него България произвежда много добри туристически кадри, които за съжаление работят по една година у нас и отиват на Запад да работят. Ако не се промени кардинално заплащането на кадрите в туризма, тази тенденция на изтичане на мозъци няма да спре. Реално най-важната ни работна сила от 18-30 годишни хора напускат страната заради лошо заплащане.

 

 

Обмисля се визите за руски и турски туристи да станат многократни и да се издават на входовете на страната като процедурите ще бъдат съобразени с всички изисквания. В момента посреднически фирми вдигат в пъти цената за издаване на една виза. За пример бяха дадени турските визи, които от 50 долара, след оскъпяване от посредническа фирма стават 150 $.

 

ЕЛИ МАРИНОВА

Снимка авторът

Коментари ( 0 )