IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 24°
Спорт
12:52 | 26 март 2017
Обновен: 13:16 | 22 март 2024

Милиардерът, който иска да унищожи Нюрбургринг

Джон Морис строи най-дългата писта в света в пустинята край Лас Вегас

По материала работи: Юлиян Атанасов
Милиардерът, който иска да унищожи Нюрбургринг

Звучи като сценарий за Джеймс Бонд: силно ексцентричен милиардер строи нещо грандиозно в пустинята и се придвижва с летяща реактивна раница. Но всъщност е съвсем реална история: предприемачът Джон Морис се е заел да построи недалеч от Лас Вегас най-дългата състезателна писта в света - и да сложи край на доминацията на Нюрбургринг.

 

Преди повече от десетилетие Морис купи комплекса Spring Mountain Motorsports Ranch и след дълги разправии най-после успя да придобие и съседните имоти, за да довърши планираното разширяване. Когато то приключи, състезателното трасе ще е дълго 24 км - с цели 3 км повече от класическото трасе в планината Айфел, което в момента е най-дългата официална състезателна писта в света. Морис е намислил също да отнеме на легендарната Северна дъга на Нюрбургринг славата на мястото, където производителите се опитват да подобряват рекордите за скорост.

 

Освен това в новия комплекс Spring Mountain ще има и 9.6-километрово офроуд трасе, а също и 1.8 км зона за драг рейсинг (която може да се използва и като самолетна писта). Около тях Морис строи цяло градче - с хотели, луксозни вили, ресторанти, киносалони, автомивки и най-различни атракции. Самият Морис е ентусиаст за всякакви футуристични играчки и предлага полети с реактивни раници. Неговият опит да ги демонстрира пред местен тв канал сътвори едно от най-смешните неща в жив ефир напоследък - вижте видеото: Морис е професионален инвеститор, който натрупа милиардното си състезание, купувайки и продавайки най-различни компании от финансовия и технологичния сектор. Предприемачът е сигурен, че и Spring Mountain ще бъде печеливш проект, отбелязва Bloomberg. Освен от хотелите и от таксите за ползване на пистата, Морис планира да печели от продажбата на специално подготвени спортни автомобили, а също и от таксите за членство в клуба - 45 000 долара за първоначално присъединяване и после по 5000 долара годишно.

http://automedia.investor.bg

 

Четете още: Вожняцки срещу Мугуруса на осминафинал

Коментари

Новини Варна