IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
21:14 | 28 декември 2016
Обновен: 13:55 | 11 май 2025

“Командире, падаме” - последните думи от Ту-154

Проблем със задкрилките направил самолета неуправляем

По материала работи: Борис Проданов
“Командире, падаме” - последните думи от Ту-154

“Задкрилките, по дяволите!” и “Командире, падаме” са последните думи от пилотската кабина на разбилия се руски Ту-154 в Сочи, предаде Интерфакс. След предварителен анализ на една от черните кутии на самолета разследващите чуват запис, в който на фона на рутинен разговор между пилотите се чуват сигнал за опасно доближаване до земята и паникьосан вик: “Командире, падаме”. Ако самолет има проблеми със задкрилките, той става неуправляем, уточни заслужилият летец – изпитател на СССР Виктор Заболотски. Те не са били в подходяща позиция и не са сработили координирано, поради което самолетът не е успял да набере височина при излитането и е загубил мощност.

 

Според тях процедурата при полети на военни самолети предвижда те да бъдат водени от земята от военен диспечер на секретна честота. При аварийна ситуация на борда първо се уведомяват военните, а след това гражданските власти. Дали е имало такава комуникация, не е ясно. Самолетът Ту-154 на руските ВВС падна в Черно море в 5,40 ч сутринта на 25 декември. На борда му имаше 92-ма души, сред които музикантите от ансамбъла на руската армия “Александров”. Според оперативния щаб досега спасителите са открили 18 тела и над 200 части от тела.

 

Източник на агенция Интерфакс, близък до разследването, твърди, че независимо от вероятността за проблем с едното крило на самолета приоритетна е версията за пилотска грешка Междувременно беше съобщено, че вече са открити всичките 3 черни кутии. Първичният оглед на извадения в сряда записвач показва, че той е в добро състояние. “На външен вид състоянието е отлично. Малко е повредена топлоизолацията и защитната броня. Но дръжките му са на място – първи признак, че ако няма въздействие на солената вода, то магнитната лента ще е запазена”, обясни инж. Дмитрий Попов от разследващата комисия.

 

Записите се анализират от експерти от центъра на военновъздушните сили към руското военно министерство. Намерени са 1547 отломки от самолета, а около една трета - 567, са извадени на повърхността. Разпитани са очевидци на катастрофата, включително свидетел, който я езаснел на видео. Следствието разполага и с проби от горивото, с което е зареден падналият самолет. Според една от версиите има вероятност то да е било некачествено и това да е предизвикало авария. Дали обаче ще бъде разказана цялата истина за гибелта на самолета, изпълнявал хуманитарен полет до въздушната база Хмеймим в Сирия, пита “Независимая газета”.

 

Вестникът припомня описанията на катастрофата от очевидец - руски граничар, наблюдавал инцидента от катер в морето. Все още няма официална реакция след изявленията му. Изданието поставя въпроса дали местните командири на граничарите към Федералната служба за сигурност са били известени за случая, защо не са реагирали, защо спасителите не са били известени веднага и се е наложило да претърсват акватория от 100 кв. км. Група радикали от украинското движение “Десен сектор” извършиха вандалски акт край руското генерално консулство в Одеса. Те изхвърлиха в контейнер за смет цветята и свещите, донесени от местни жители в памет на загиналите в катастрофата. Вандалите свалили от оградата плакатите с изписани съболезнования и вместо тях окачили надписи “Руснаци, тук няма “Бояришник” (намек за трагедията в Иркутск, където над 70 души се отровиха с концентрат за вана).  

 

24chasa.bg

Коментари

Новини Варна