IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
Свят
09:21 | 25 май 2018
Обновен: 21:41 | 23 април 2024

Facebook с инструменти за защита на личните данни, вдъхновени от еврорегламента

От няколко седмици социалната мрежа иска потвърждение от европейските си потребители дали са съгласни да им се предлагат целенасочени реклами

По материала работи: Слав Велев
Facebook с инструменти за защита на личните данни, вдъхновени от еврорегламента

Facebook обяви, че ще предложи на двата си милиарда потребители в цял свят инструменти за контрол за личния живот, вдъхновени от европейския регламент за защита на личните данни, който влиза в сила от днес, предаде АФП.

 

От няколко седмици социалната мрежа иска потвърждение от европейските си потребители дали са съгласни да им се предлагат целенасочени реклами, но и дали позволяват на Facebook да използва технологиите си за лицево разпознаване за споделяни в мрежата снимки и видеоматериали.

 

 

Тези въпроси ще бъдат зададени на всички потребители на социалната мрежа, придружени от напомняне за деликатни информации, които може да са споделили (вероизповедание, политически възгледи и т.н.).

 

Съгласно европейския регламент за защита на личните данни големите платформи в интернет трябва да се уверят, че са получили от потребителите си "свободно, конкретно, информирано и недвусмислено" съгласие да използват и съхраняват личните им данни.

 

 

Facebook обаче позволява на потребителите си извън Европа да отлагат колкото искат проверката на настройките за личните им данни, докато европейските потребители, които не валидират наново условията за ползване на Facebook, няма да имат достъп до социалната мрежа.

 

 

Включените в европейската защита мерки не важат за потребители на Facebook извън Европа, например за правото на прехвърляне на лични данни или възможностите за съдебен арбитраж при неспазване на правото на личен живот.

 

 

Facebook е една от първите транснационални компании, които обявяват, че приемат мерки, вдъхновени от новите европейски правила, два дни след като шефът й Марк Зукърбърг се извини в Европейския парламент за пропуските на компанията си в защитата на личните данни на потребителите й.

 

dariknews.bg

 

 

Коментари

Новини Варна