IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 11°
Избрано
16:14 | 29 декември 2018
Обновен: 13:10 | 17 април 2024

Автомобилните производители в Германия са против модернизацията на старите дизели

Твърдят, че подобни мерки няма да дадат резултат

По материала работи: Борис Проданов
Автомобилните производители в Германия са против модернизацията на старите дизели

Властите в Германия разчистиха законовите пречки пред производителите на автомобили за модернизацията на по-старите дизелови коли. Целта е по този начин да се избегне забраната за влизането им в големите градове в страната. Автомобилните компании и природозащитните организации обаче са на мнение, че тези мерки няма да дадат резултат.

 

В петък федералната агенция за автомобилен транспорт е представила документ от 30 страници, в които се обяснява как производителите трябва да приведат системите на дизеловите автомобили съм новите стандарти. Предстои тези мерки да бъдат гласувани от правителството, за да може те да влязат в сила възможно най-скоро. Документът обаче предизвика доста противоречия в автомобилна индустрия в Германия. 
 

Компании като групата Baumot, която разработва и произвежда комплекти за надграждане на филтри за отработени газове, приветстват решението. Изпълнителният директор на Baumot – Маркус Хаусер, е категоричен, че при нормален процес на сертифициране новите системи за пречистване могат да бъдат готови още през 2019 г.
 

На обратния полюс е групата VDA, която лобира за интересите на автомобилните производители в Германия. Според нея по-правилно би било клиентите да се насочат към закупуване на нови автомобили, вместо да се харчат пари за модернизирани на системите за пречистване на по-стари транспортни средства.

 

„Няма как производителите да дават гаранции за автомобили, които са били преоборудвани с нови системи от трети страни. Ако клиентът е модифицирал колата си на друго място, тогава той и компанията, извършила промяната, носят цялата отговорност при евентуални щети”, обясни президентът на на VDA - Бернхард Матес.

 

Големият проблем е, че по пътищата в Германия се движат над 15 млн. дизелови автомобили, от които само 2,7 млн. отговарят на стандарт Евро-6. Според финансови анализатори модернизирането на системите за пречистване на отработените газове ще струва до 14,5 млрд. евро само за колите с Евро-5.

investor.bg

Коментари

Новини Варна