Варна °
fallback
България
13:02 | 9 април 2016
Обновен: 05:43 | 15 май 2025

Експерти: Гарите в страната не са достатъчно сигурни

На повечето големи гари има видеонаблюдение, но не и проверка на багажа

По материала работи: Юлиян Атанасов

Сигурността по гарите в страната не е достатъчна, категоричен е директорът на Централна автогара София Иван Мирославов, пише DarikNews.bg. Като това се отнася за всички автогари, жп гари и летища.

 

На повечето големи гари има видеонаблюдение, но не и проверка на багажа. Затова от Българската федерация за пътнически транспорт предлагат на големите автогари да има обучени кучета, които надушват наркотици и взривни вещества, денонощни патрули на полицията, а също и да се забрани снимането на територията на гарите.

 

Централна автогара София е най-голямата автогара в България. Ежедневно през нея минават 10 000 души. Гарата е обoрудвана с 60 камери и видеонаблюдението е денонощно. Има охранителна фирма, която се грижи за реда. Реална проверка на пътниците и багажа обаче няма, каза директорът на автогарата Иван Мирославов:

 

"Не е достатъчен контролът - не само на автогарите, но и на жп гарите и аерогарите. Скенерите на аерогарата са на много различно място от това, на което е концентрацията на хората. За да може да се прави това, скенери трябва да се сложат още на входовете на гарите".

 

Според Мирославов, дори и да се сложат скенери на Централна автогара, това няма как да се направи на всички гари и спирки в страната. От Федерацията за пътнически транспорт имат други предложения за повишаване на безопасността, уточни председателят й Георги Милошев:

 

"Първото е да се забрани снимането на автогарите от присъстващи, идващи или заминаващи. Второ - молбата ни към национална полиция е да бъдат оборудвани патрулите с кучета, които надушват експлозиви и наркотици. Това липсва в България, а на всяка една важна гара в Европа го има".

 

Предлага се още на големите автогари в областните градове да има денонощни полицейски патрули, които дори само с присъствието си биха всявали респект.

Автор на статията:
Юлиян Атанасов
0 коментара
fallback
fallback