Предстои промяна в логистиката и оптимизиране на маневрената дейност, което ще намали извънредния труд в железниците, съобщи на пресконференция Любомир Илиев, управител на БДЖ Товарни превози.
Припомняме, че при разследване на Нова телевизия бяха оповестени данни за драстично превишение на часовете извънреден труд в БДЖ. В отговор транспортното министерство започна проверка, а на пресконференцията стана ясно, че положеният извънреден труд се проверява още от Сметната палата и Главната инспекция по труда.
Днес Любомир Илиев заяви, че часовете, през които машинистите пътуват до работа, също се водят част от работното им време и 300 извънредни часа годишно реално били равни на две смени. Предстоят промени при отчитането, които според него ще намалят труда над почасовата норма с 30% през 2018 г.
На пресконференцията транспортният министър Ивайло Московски отговори на обвиненията, отправени по-рано на пресконференция на БСП.
Социалистите дадоха 24 часа на министъра на транспорта да освободи ръководството на БДЖ заради многото нередности в дружеството и съмнения за корупция. Това обяви на пресконференция депутатът от левицата Георги Свиленски, цитиран от БТА. „В историята на България няма друга партия, освен БСП, която толкова много да е съсипвала железниците“, отговори Московски.
Нещата минават границите на нормалното, оставката винаги си я нося в джоба, каза министърът в отговор на ултиматума. Ивайло Московски припомни, че през 2009 г. БДЖ са имали 850 млн. лв. задължения и 68 млн. лв. оперативна загуба. През 2017 г. задълженията са 330 млн. лв., а 15 млн. лв. Е оперативната загуба. „Или когато БСП са управлявали железниците, корупцията е била чудовищна, или се справяме добре“, заяви министърът.
Футболният отбор на БДЖ ще бъде закрит, съобщи още той.