Недостигът на стоки и повишаването на цените ще бъдат най-големите предизвикателства в търговията за празниците. От началото на годината се наблюдава драстичен недостиг на складови наличности и повишения на цените, показва проучване на сайта за онлайн пазаруване.
Изборът също е ограничен особено на пазара на техника поради стагнацията на азиатското производство в резултат на коронавируса и забавянето на доставките.
Тази Коледа българите ще купят подаръци за поне 7 души, а средната стойност на заделените пари ще бъде 358 лева. Средният разход за подарък е 54 лева, което е с 22 лева под отделеното миналата година.
Разходите за коледни подаръци могат да достигнат до 19% от средния нетен месечен доход на едно домакинство. Пандемията от COVID-19 промени най-търсените продукти за подарък, като трите най-популярни категории преди година бяха облеклото (48%), грижа за красотата и козметика (38%) и играчки (36%).
Тази година най-голямо е търсенето на битова електроника (52%), пише "Труд".