Дори в условията на редовно обслужване на автомобила си неговият собственик може да попадне в ситуация, при която само 500 км след излизането от сервиза, лампата за ниско налягане на маслото светва. Някои от шофьорите веднага отиват да си купят масло и доливат, а други се отправят към сервиза. Има и трети, които продължават да карат. Automedia.Investor посочва кое е правилното решение в случая:
Жълто или червено
При намаляване на нивото на масло, на приборния панел може да светне сигналната лампа в жълто или червено. Не всички обаче знаят, какво точно означава всяка от тях. Жълтата съобщава за намаляване на нивото на 1 литър, а червената - за падането му до критично ниво. Датчиците на двете сигнализации работят отделно един от друг.
Обичайно бензиновите двигатели се нуждаят от по-малко масло от дизеловите и ако собственикът на автомобила го кара спокойно, без резки ускорения и големи натоварвания, жълтата лампичка може да не светне дори след 10 000 км пробег.
Жълт сигнал
Ако на датчика се активира жълтата светлина, то това не критично за двигателя. Триещите се детайли на мотора са достатъчно защитени, но пък не е излишно по възможност да се долее масло. След като то намалее под критичното ниво, лампата ще светне в червено, а това не бива да се игнорира.
Червен сигнал
Ако на датчика се появи червен цвят, нивото на масло вече е под минимума. Тогава започват проблемите в работата на двигагеля. Което означава само едно - съвсем скоро ще започне "маслен" глад, което е много вредно за самия агрегат. В такъв случай, можете да изминете около 200 км, след което задължително трябва да долеете течност.
По-добре обаче е да спрете колата и да потърсите помощ, защото червена светлина може да означава и други проблеми, освен рязко спадане на нивото. Сред тях е повреда в маслената помпа, например. Работата с недостатъчно масло със сигурност ще повреди двигателя, така че по-добре, той да бъде изключен.