И това лято започна работа специална приемна на Комисията за защита на потребителите в курорта Златни пясъци. Тя се намира точно до полицейското управление в курорта, тъй като опитът показва, че първото място, към което се насочват туристите, за да се оплачат – това е полицията. На откриването на приемната присъстваха заместник министърът на икономиката Даниела Везиева и председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
„Стремежът ни е да бъдем близо до хората, затова всяка година през летния сезон откриваме свои приемни в двата най-големи курорта – Златни пясъци и Слънчев бряг, както и в по-малките, но популярни курортни селища – Созопол, Приморско, Царево. Целта ни е потребителите да ни намират веднага, за да можем да откликваме бързо на това, което ги притеснява. Като цяло през миналата година отчитаме спад на нарушенията, но по отношение на туристическия продукт оплакванията са свързани основно с разминаване на информация, която е посочена в менютата на заведенията и реалността. Имали сме и казуси, свързани с посочване на цените в евро, което заблуждава потребителите, че цената е по-ниска. Първите оплаквания в приемната на Златни пясъци тази година също са в сферата на хранителната индустрия” – коментира пред журналисти Димитър Маргаритов.
Председателят на Комисията за защита на потребителите обяви, че контролът и санкционирането на собствениците на хотели и заведения на практика е целогодишен, но през летния сезон оплакванията зачестяват, тъй като има повече туристи. „През цялата година ние следим за качеството на туристическия продукт, там където има некатегоризирани заведения ги затваряме, там където има някакви нарушения – санкционираме и мисля, че това е причината за тенденцията на спад на нарушенията. Трябва да продължим да работим, за да се задържи трайно” – каза още Димитър Маргаритов.
Приемната на Комисията за защита на потребителите в курорта Златни пясъци работи всеки ден от 9 до 16 часа.
Полина Петрова