Варна 21°
fallback
Избрано
09:40 | 15 март 2018
Обновен: 22:28 | 6 май 2024

Отбелязваме Световния ден на потребителите: Кои са най-честите оплаквания у нас?

КЗП направи класация топ 10 на жалбите за нелоялни практики

По материала работи: Слав Велев

Световният ден на потребителят се отбелязва на 15 март. От Комисията за защита на потребителите са направиха класациятоп 10 на най-честите оплаквания от потребители. Димитър Маргаритов, председател на КЗП обясни, че като потребители всички ние имаме права, съществува стройна система от права и механизми за защита и все повече и повече потребителите имат възможност да намират това, което търсят на най-изгодната цена. Институциите се стремят да бъдат полезни като контролен орган.

 

През миналата година за пореден път КЗП е получила над 20 000 жалби и сигнали от потребители. Най-голям брой проблеми са свързани с дефектни стоки и невъзможността потребителят да получи компенсация. Около половината от получените жалби са свързани с този проблем. Следващо по популярност са фалшивите намаления и промоции - проблем, на който трябва да се обърне внимание отново покрай Великден. Има опити да бъдат изамени потребителите с цените в търговските обекти като на касата се таксуват с друга цена. Често пъти се получават оплаквания, че потребителите не могат да упражнят правото си да върнат стоки закупени онлайн в 14-дневния срок.

 

Същестуват проблеми с бързите кредити и с качеството на туристическия продукт. Тук жаблите не са много на брой, но проблемите са основателни и много сериозно навлизат в сферата на индивида.

 

 

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара
fallback
fallback