Варна °
fallback
Други
14:02 | 8 февруари 2016
Обновен: 04:13 | 3 юни 2025

Шестте големи залога на Facebook

Как компанията се превърна в гигант за 12 г.?

По материала работи: Борис Проданов

В началото на месеца социалната мрежа Facebook навърши 12 години. Как обаче компанията се превърна в гигант през този период? Ето и шестте огромни залога, благодарение на които Facebook на Марк Зукърбърг е това, което е:

2012 г. Facebook се листва на борсата Според мнозина цена от 38 долара на акция при дебюта на компанията на борсата е висока. Само преди дни бе постигната най-високата цена в историята от над 117 долара за брой. Това е около 6.5 пъти повече от минималните 17.73 долара, до които цената падна на 4 септември същата година. Днес оценката на Facebook е около 300 млрд. долара, което я прави четвъртата най-голяма компания в света.

Instagram През септември 2012 г. Facebook плаща 1 млрд. долара за приложението Instagram, което разполага с 30 милиона потребители. По последни данни от края на 2015 г. Instagram вече се ползва от над 400 милиона души по целия свят.

Мобилните телефони „Бъдещето е на мобилните телефони“. Тази реплика от октомври 2012 г. вече е повече от реалност, а над 80% от приходите на Facebook идват, именно оттам. За сравнение при листването си на борсата социалната мрежа не е разполагала с приходи от мобилни реклами.

WhatsApp През февруари 2014 г. Facebook плаща 19 млрд. долара за WhatsApp, ползващо се от над 450 милиона души. Само преди няколко дни оттам информираха, че потребителите са преминали границата от 1 милиард души.

Oculus Месец след покупката на WhatsApp, от Facebook правят и още едно придобиване. Срещу сумата от 2 млрд. долара към социалната мрежа се присъединява Oculus. Предварително поръчаните устройства за виртуална реалност ще бъдат доставени на 28 март. Самият Марк Зукърбърг посочва виртуалната реалност като бъдещето в технологиите.

Работа в дългосрочен план „Винаги съм бил съсредоточен върху разработването на продукти, които ще ни служат дългосрочно, споделя Зукърбърг в края на 2013 г. Днес във Facebook работят 12 691 души, а дневните активни потребители в края на миналата година са 1.04 милиарда души.

 

profit.bg

Автор на статията:
Борис Проданов
0 коментара
fallback
fallback