Откриха го - "убиецът" на коронавируса
Лекарството не се свързва с човешките клетки, като по този начин минимизира негативните странични ефекти
Публикувана: 15 Sep 2020 | 16:55

Учените откриха най-малкото протеиново съединение, което неутрализира вируса SARS-CoV-2. Резултатите от съответното изследване са публикувани в списание Cell, предаде Vesti.bg.

Експерти от университета в Питсбърг, САЩ, са извършили бърз анализ на 100 милиарда потенциални молекули, които могат да се свържат с коронавирусния S-протеин, участващ в инфекцията.

В резултат на това учените са открили протеиново съединение, десет пъти по-малко от антитяло с пълна дължина, което, сливайки се с част от имуноглобулина, образува лекарството Ab8 и придобива функциите на антитяло с пълна дължина.

По-нататъшни експерименти показват, че дори най-ниските дози Ab8 значително намаляват броя на вирусни частици в заразени с коронавирус лабораторни животни.

Учените отбелязват, че малкият размер на молекулата увеличава способността ѝ да се дифузира в тъканите, помага за по-добрата неутрализация на вируса, а също така позволява приложението на лекарството чрез вдишване.

Освен това изследователите заключават, че лекарството не се свързва с човешките клетки, като по този начин минимизира негативните странични ефекти.

Коментари ( 0 )