В Мангалия: строят най-големия кораб за добив на диаманти
Новият 177-метров плавателен съд е проектиран от известните норвежки архитекти Marin Teknikk
Публикувана: 16 Jul 2020 | 13:02
Снимка: АББ

Първият в света кораб за добив на диаманти, правен попоръчка, се строи в съседна Румъния, съобщиха от АББ - компанията, която е спечелила договор за доставка на усъвършенствана захранваща система за кораба.

 

Съдът се строи от Damen Shipyards Group в корабостроителниците „Damen“ в Мангалия на Черно море в Румъния.

 

С обща цена от 468 милиона долара, корабът е най-голямата единична инвестиция, правена някога в морската диамантена индустрия. Той разгръща усъвършенствано подводно обхождане - техника за извличане на диаманти от морското дъно. Новопостроеният кораб ще бъде доставен на Debmarine Namibia, съвместно предприятие между правителството на Република Намибия и De Beers Group през 2022 г. De Beers Group е водещата компания за диаманти в света, с ненадмината експертиза в проучването, добива и маркетинга на необработени диаманти от 1888 г. насам.

 

АББ ще достави пакет с интегрирана система за захранване, която ще гарантира, че най-големият и технологично развит кораб за добив на диаманти в света отговаря на изключителни изисквания за безопасност, ефективност и достъпност.

 

Намибия разполага с най-богатите известни находища на морски диаманти в света, като Debmarine Namibia извлича някои от най-качествените диаманти, достъпни изобщо, от вода на дълбочина между 90-150 метра край югозападното крайбрежие на страната. Традиционно на брега по крайбрежната ивица на Намибия добивът на диаманти се извършва в открити мини, но тъй като наземната продукция в Намибия се очаква да приключи след 15 години, добивът в морето нараства.

 

Новият 177-метров кораб е проектиран от известните норвежки морски архитекти Marin Teknikk. Той ще се превърне в най-големия кораб от флота на собственика, надвишаващ размерите на най-големия в момента кораб на Debmarine Namibia – “Mafuta”, с водоизместимост 8000 тона (тегло на съда въз основа на количеството вода, изместено от корпуса). Очаква се да увеличи годишното производство на собственика с 35 процента, допринасяйки за допълнителни 500 000 карата към днешните нива на производство.

 

Най-новата технология на АББ ще гарантира, че корабът постига ненадминато време на експлоатация. В допълнение към усъвършенстваната система за генериране и разпределение на електроенергия и задвижващи системи с променлива скорост, решението включва UPS с висока мощност за морско приложение от типа онлайн с двойно преобразуване, за поддържане на жизненоважните процеси на кораба, което значително намалява риска от критична загуба на мощност и престой.

 

„Това е наистина специален кораб, пълен с усъвършенствана технология, и проект, изискващ особено тесни взаимоотношения с клиента, за да се гарантира, че оптимални решения са доставени за точните спецификации“, каза Юха Коскела, управляващ директор на звено „Морско и пристанищно дело“ на АББ.

 

Черно море

Коментари ( 0 )